„Nu vreau să supăr pe nimeni, dar numitul Program de Reîmprospătare a Parcului Naţional de Automobile a fost atât de bine gândit încât a lăsat loc la penetrarea a peste 220.000 automobile second hand. Comerţul trebuie să cunoască libertate, fără bariere, dar discrepanţa este formidabilă”, a spus Constantin Stroe, în cadrul unei conferințe, citat de Agerpres.

În 2013, din cele 410.959 autoturisme produse în ţară de către Dacia şi Ford, doar 20.518, adică 5%, au fost cumpărate de clienți din România. În schimb, anul trecut, importurile de autoturisme second-hand au ajuns la 221.852 unităţi. Adică, la fiecare autoturism produs și vândut în România, au fost importate 11 rable din străinătate.

În acest context, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) spune că modul de funcţionare a programului ar trebui regândit în totalitate şi că ar trebui să se ţină cont de mai mulţi factori, precum poluare şi fiscalitate.

Începând cu  din 8 aprilie, persoanele fizice se pot înscrie în programul Rabla, la dealerii auto şi, ulterior, să-şi caseze maşinile mai vechi de opt ani la centrele REMAT, admise de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM). Autoritățile vor emite 200.000 de tichete electronice, din care 17.000 pentru persoane fizice, iar restul pentru persoane juridice şi instituţii publice.

Te-ar putea interesa și: