Consolidarea clădirilor cu risc seismic, pasată la sectoare: „Nicușor Dan a făcut o mitocănie administrativă”

Consolidarea clădirilor cu risc seismic, pasată la sectoare: „Nicușor Dan a făcut o mitocănie administrativă” Nicușor Dan. Sursa foto: Razvan Valcaneantu/ EEC

Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan, a pasat responsabilitatea consolidării clădirilor cu risc seismic la primăriile de sectoare. În Capitală sunt peste 2.400 de imobile încadrate într-o clasă cu risc seismic.

Nicușor Dan a lansat un proiect de hotărâre la Consiliul General, cu scopul de a transfera atribuțiile de consolidare a clădirilor cu risc seismic (marcate cu bulină roșie) de la Primăria Generală către primăriile de sectoare.

În justificarea proiectului său, edilul invocă necesitatea aplicării Legii nr. 212/2022, care vizează implementarea unor măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor.

În Capitală sunt peste 2.400 de imobile încadrate într-o clasă cu risc seismic. În clasa I de risc seismic sunt 362 de imobile, în clasa II – 373 imobile, în clasa III – 116 imobile şi 1.542 încadrate în categorii de urgență. Din cele peste 2.400 de clădiri cu risc seismic, doar 30 au fost consolidate.

Ne puteți urmări și pe Google News

Nicușor Dan mută problema consolidării clădirilor la primarii de sectoare

Potrivit proiectului de act administrativ, Nicușor Dan a propus Consiliului General să delimiteze ariile de competență ale primarului general și ale primarilor sectoarelor în ceea ce privește construcțiile situate în zonele construite protejate, respectiv în afara acestor zone protejate. Scopul acestui demers este de a asigura îndeplinirea obligațiilor stabilite în sarcina fiecăruia, conform prevederilor Legii nr. 212/2022.

Potrivit avocatului Radu Dinulescu, președintele Asociației Art Metropolis, problema generată de proiectul de act administrativ este una dublă. În primul rând, o astfel de mutare ar încălca aria de competență legală a primarilor din București, atât a primarului general, cât și a celor sectoriali.

În al doilea rând, avocatul Dinulescu atrage atenția că trecerea acestor atribuții de la Primăria Capitalei către primăriile de sectoare ar fi nerealistă. Motivul principal constă în faptul că niciuna dintre aceste primării nu are în subordine instituții sau companii specializate cu atribuții în domeniul reducerii riscului seismic.

„Se impune să menționăm faptul că, potrivit art. 166, alin.(4) din Codul Administrativ. „Consiliile locale ale sectoarelor exercită și alte atribuții stabilite prin lege sau delegate de Consiliul General al Municipiului București”.

În concluzie, constatăm că în temeiul unei hotărâri adoptate de Consiliul General al mun. București pot fi stabilite atribuții în sarcina consiliilor locale ale sectoarelor municipiului București, și nu în sarcina autorităților executive corespunzătoare acestor subdiviziuni ale administrației publice locale”, a declarat Radu Dinulescu pentru luju.ro.

Ce conține proiectul de hotărâre propus de edilul Capitalei

„Art. 1

(1) Aria de competență în care va acționa Primarul General al Municipiului București în îndeplinirea atribuțiilor instituite în sarcina sa de Legea nr. 212/2022 privind unele măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor, va fi exclusiv în zonele construite protejate, astfel cum au fost reglementate prin H.C.G.M.B. nr. 279/2000 privind instituirea zonelor protejate.

(2) Prin excepție, în aria de competență a Primarului General al Municipiului București vor intra și clădirile pentru care la data prezentei există încheiate acte cu Administrația Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic în vederea includerii într-un program de finanțare derulat de Municipiul București precum și clădirile aflate în administrarea acestuia.

(3) Aria de competență în care vor acționa primarii sectoarelor în îndeplinirea atribuțiilor instituite în sarcina acestora de Legea nr. 212/2022 privind unele măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor, va fi în limitele teritoriale ale subunităților administrativ-teritoriale așa cum au fost stabilite prin Hotărârea nr. 1127/1968 pentru delimitarea administrativ-teritorială a municipiului București, cu excepția zonelor construite protejate.

(4) Prin excepție, în aria de competență a primarilor sectoarelor vor intra și clădirile aflate în zonele construite protejate, care la data prezentei, se află nominalizate într-un program de finanțare care este în derulare la nivelul sectoarelor sau se află în administrarea acestora”.

„Este o mitocănie administrativă, așa a făcut Nicușor Dan și cu alte chestiuni”, a concluzionat avocatul Radu Dinulescu.