Cherecheş a declarat, pentru EVZ, că susţine de mult timp “nevoia de orientare şcolară şi profesională a elevilor din ciclul gimnazial, pentru că foarte mulţi copii habar nu au la ce sunt buni, nu pot să se evalueze şi aleg greşit”, iar pentru asta e nevoie de suplimentarea numărului de consilieri şcolari. 

“Noi, în acest moment, avem 800 de elevi la un consilier şcolar. Şi atunci, ce fac ei? Intervin pompieristic. Unul se bate cu altul, face tot felul de prostii”, subliniază deputatul PNL.

Cherecheş a precizat că aceasta este o măsură necesară pentru reducerea abandonului şcolar, care în prezent se ridică la 19%. “Noi ne-am angajat, ca ţară, să reducem la 11% în 2020. Mă îndoiesc că vom reuşi lucrul acesta, dacă nu luăm nişte măsuri concrete. Şi atunci, am cerut creşterea numărului de consilieri şcolari, cer asta de ani de zile. Am cerut asta la votarea bugetului, am avut amendament pe bugetul Educaţiei: suplimentarea numărului de consilieri şcolari în medie cu 50 posturi pe judeţ. Nu era o avere, era o investiţie, nu o cheltuială”, mai spune deputatul PNL. Costurile suplimentării numărului de consilieri se ridică la 75.6 milioane lei, potrivit deputatului liberal.

Însă de aici începe şi revolta: „Am făcut amendament la bugetul de stat şi a fost votat, a fost respins. Ca acum să citesc declaraţiile doamnei preşedinte de la comisia noastră, Camelia Gavrilă, care spune că va depune o iniţiativă legislativă pentru a suplimenta numărul de consilieri şcolari, astfel încât să fie unul la 500-600 de elevi. Ştiu că militez pentru o cauză bună şi necesară, iar acum să văd că ea depune iniţiativă legislativă! Poftim? Nu trebuie decât să alocăm nişte bani”, punctează Cherecheş. Astfel, ea afirmă că nu este necesară o iniţiativă legislativă pentru suplimentarea consilierilor şcolari.

Pe de altă parte, deputatul PSD şi preşedintele Comisiei de învăţământ, Camelia Gavrilă, a declarat, pentru EVZ, că „nu ştiu ce amendament a făcut doamna, poate a făcut pe buget, eu nu mă refer la buget. Iniţiativa pe care o pornesc este o iniţiativă legată de introducerea în textul Legii învăţământului a unor precizări care până acum apăreau în nişte ordine de ministru, motiv pentru care numărul de consilieri totdeauna era insuficient, este o necesitate acută a sistemului”.

De asemenea, ea adaugă că „consilierul, uneori există, uneori nu există, are o altă abordare decât dirigintele, pentru că dirigintele este văzut şi ca profesor, şi ca element de legătură cu familia, iar dacă adolescentul doreşte discreţie, preferă să aibă relaţia cu psihopedagogul, psihologul care dă un sentiment de siguranţă. Situaţia e mai complexă decât o simplă bugetare."

Altă viziune

„Eu pun într-o altă ecuaţie problema şi am pus-o într-o perspectivă pedagogică pe care un profesor o are. O dată e legată de numărul de consilieri care trebuie asumat prin lege, iar apoi e o chestiune de programe educaţionale cu accent mai mare pe suportul psihologic. E un pachet mai complex şi lucrurile se vor vedea în iniţiativa respectivă”, a completat Gavrilă.

Întrebată de ce este nevoie de un proiect legislativ şi nu doar de nişte amendamente, aşa cum a specificat deputatul PNL, preşedintele Comisiei, Camelia Gavrilă, a subliniat că „dumneaei este în Comisia de învăţământ, dar nu este de formaţie pedagogică şi nu ştie exact adâncimea fenomenelor. Eu le înţeleg ca profesor, ca director de şcoală şi ca inspector general, deci ele sunt mai ample”, a conchis Gavrilă.