CONSILIERE: „Nu am experienţă. Cum mă angajez?“

CONSILIERE: „Nu am experienţă. Cum mă angajez?“

Vă răspunde ALINA BOTEZATU managing partener la „Perspective Group“.

Alexandra Ştefan, din Găeşti: Sunt studentă în anul doi la A cademia de Studii Economice. Nu am absolut deloc experienţă în câmpul muncii. Vreau să mă angajez, dar din păcate peste tot mă lovesc de acest „handicap“ numit experienţă. Ce pot să fac ca să-i conving pe angajatori că merită să-mi ofere o şansă? Cea mai bună modalitate ca să acumulaţi experienţă şi să vă dezvoltaţi bagajul de cunoştinţe pe perioada studiilor universitare ar fi găsirea unui job part-time, de preferinţă în acelaşi domeniu cu cel în care studiaţi, sau o colaborare, chiar şi fără plată. Unele companii au programe de internship, în cadrul cărora vă puteţi dezvolta abilităţile în domeniul ales sub îndrumarea specialiştilor. Pentru a participa la aceste programe, trebuie să treceţi printr-o serie de interviuri de selecţie şi să dovediţi că sunteţi entuziastă şi dornică să învăţaţi şi să vă dezvoltaţi cât mai repede. Deseori, companiile aleg să angajeze ulterior studenţii care au luat parte la aceste programe semnând contracte pe termen lung cu aceştia. Aţi putea lua parte la workshopuri, seminarii, conferinţe, organizate de firmele de consultanţă şi recrutare, prin intermediul universităţii sau al asociaţiilor studenţeşti. Este suficient să căutaţi pe internet pentru a afla mai multe informaţii. Dacă profilul studiilor presupune implicarea în diverse proiecte, nu ezitaţi să vă înscrieţi. Trebuie să aveţi în vedere şi faptul că angajatorii, atunci când fac recrutări, caută persoane de încredere, cu o atitudine pozitivă şi care sunt hotărâte asupra a ceea ce doresc să facă.

Atunci când susţineţi un interviu trebuie să fiţi activă şi să puneţi întrebări recrutorului, astfel îi arătaţi interesul dumneavoastră faţă de poziţia respectivă şi totodată îi dovediţi că, deşi nu aveţi experienţă, sunteţi capabilă şi vă doriţi să învăţaţi. Este foarte importantă documentarea dinaintea interviului. Încercaţi să aflaţi cât mai multe detalii despre companie, despre serviciile pe care le oferă şi care este locul acesteia pe piaţă. Să nu uitaţi că interviul nu este doar un „interogatoriu“ şi nu trebuie doar să răspundeţi la întrebări. Este o şansă de a arăta cine eşti şi ce poţi.

Ne puteți urmări și pe Google News