Conflict exploziv în Portul Constanța: directorul și-a transformat angajații în batalion disciplinar | VIDEO

Conflict exploziv în Portul Constanța: directorul și-a transformat angajații în batalion disciplinar | VIDEO

Aurelian Popa a impus măsuri de disciplină draconice, oamenii simțindu-se terorizați. În spatele scandalului s-ar afla intenția externalizării mai multor servicii ale Autorității Portuare, ce ar duce la restructurări de personal.

Protestele din Portul Constanţa au fost reluate astăzi cu o şi mai mare înverşunare, doi dintre directori fiind nevoiţi să plece, ajutaţi de forţele de ordine care i-au protejat de furia mulţimii.

Unii directori au cedat: renunță la funcții

Protestatarii nu au fost violenţi, însă directorul comercial Vasile Blănaru, consilierul acestuia, Adrian Constantinescu, şi directorul economic Mihaela Vasile au fost huiduiţi până când au reuşit, cu greu, să urce în maşini şi să părăsească portul. Membrii echipei manageriale reuşiseră să intre în sediul administraţiei tot cu ajutorul jandarmilor şi poliţiştilor, însă nu au avut cu cine lucra. Angajaţii erau în faţă, la protest. Aşa că au apelat din nou la forţele de ordine cărora le-ar fi transmis că renunţă la funcţii şi că nu mai vin în port.

Capul lui Popa vor

Victoria nu este însă deplină pentru portuari. Managerul general Aurelian Popa a lipsit, fiind chemat la Ministerul Transporturilor. „Bine că au plecat şi ne-au lăsat în pace dar obiectivul nostru este Aurelian Popa, vom protesta până când va pleca, îi cerem demisia pentru nerespecatrea contractului colectiv de muncă, pentru modul abuziv şi comportamentul lor de ciocoi”, le-a transmis protestatarilor Liviu Dinu, vicepreşedintele sindicatului  Administraţiei Portului Constanţa.   Lista de abuzuri semnalată de sindicat  Portuarii constănţeni protestează neîntrerupt din 27 februarie fără ca Ministerul Transporturilor să reacţioneze în vreun fel. Protestatarii au transmis la ministerul de resort dar şi premierului o solicitare scrisă cu 17 motive pentru care directorul general al Companiei Naţionale „Administraţiei Porturilor Maritime” SA (CNAPMC) Constanţa trebuie demis.

Printre acestea:

  • modificarea abuzivă a regulamentului intern al CNAPMC
  • nerespecatea contractului colectiv de muncă
  • încheierea de contracte de servicii costisitoare pentru Companie deşi în cadrul acesteia există servicii şi departamente specializate: „A se vedea contractele de asistenţă juridică pe sute de mii de euro încheiate cu case de avocatură din Bucureşti, la una dintre acestea lucrând chiar fiul lui Aurelian Popa”, spun sindicaliștii. 
  • comportament abuziv şi jignitor la adresa salariaţilor: „Suntem făcuţi pigmei, slugi, bulangii”.
  • lipsa dialogului social atât cu sindicatele din cadrul CNAPMC, cât şi cu Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare.

Oamenii se consideră terorizați la locul de muncă

Portuarii spun că numai pot da înapoi: „Ne-am săturat, de un an, de când a fost pus la conducerea CNAPMC, suntem torturaţi psihic. Popa aplică pe noi experimentul Piteşti, ne învrăjbeşte pe unii împotriva altora, constituie comisii din care fac parte angajaţi pe care îi pun să-şi  pedepsească propriii colegi, ne urmăresc corespondenţa electronică, o colegă a fost sancţionată timp de două luni pentru că la inventar i-au găsit în plus două plicuri în valoare de 0,16 lei, ne-au pus camere de supraveghere în birouri şi de holuri. În toată existenţa porului Constanţa nu am mai trecut prin asemenea teroare, ministerul Transporturilor trebuie să ştie şi să ia măsuri, nu să facă jocuri politice”. Toate declarațiile au fost date de-a valma de sindicaliștii, femei și bărbați, care s-au bulucit în jurul ziariștilor.

Aurelian Popa are o atitudine sfidătoare 

În tot acest timp, Aurelian Popa, este extrem de opac în fața opiniei publice. A dat o singură declarație de presă de la începutul scandalului: „Am un plan managerial pe care trebuie să-l duc la bun sfârșit”, și în rest nu stă de vorbă cu ziariștii. Astfel că versiunea sa nu ajunge la public. Angajații din Port n-au făcut grevă în zeci de ani de activitate. E prima oară când se produce aici un conflict de muncă atât de exploziv. Autoritatea Portuară are profit și stă bine economic. Miza o reprezintă externalizarea serviciilor, ce ar avea ca efect reducerea activității și restructurările de personal.   CITIȚI ȘI:

  • Directorul portului Constanţa, atacat cu ouă şi făină | VIDEO

Ne puteți urmări și pe Google News