Conferința SuperTeach. Cum se pot armoniza relațiile dintre părinte, elev și profesor

Conferința SuperTeach. Cum se pot armoniza relațiile dintre părinte, elev și profesor

La Conferința SuperTeach București, desfășurată sub tema „De la monolog la dialog”, peste 500 de profesori, părinți și elevi au participat sâmbătă pentru a dobândi abilități în îmbunătățirea relațiilor dintre ei. Accentul a fost pus pe reducerea distanței frecvent întâlnite între dascăli și părinți, cu impact negativ asupra progresului elevului.

Participanții la Conferința SuperTeach, provenind din diverse domenii precum educație, actorie, afaceri, au contribuit la promovarea unei comunicări autentice în triunghiul părinte-copil-profesor.

Mesajul elevilor către părinții și profesorii de la Conferința SuperTeach

Participarea la conferință a fost completată și de vocea tinerilor, reprezentată de liceenii de la Colegiul Național Iulia Hașdeu din București.

Copilul vine la școală ca o foaie albă. Aveți grijă ce scrieți pe ea”, a fost îndemnul lui Răzvan Bauer, elev în clasa a XII-a.

Ne puteți urmări și pe Google News

Acum copiilor li se cere să fie creativi și inovatori, să aibă anumite aptitudini pe care sistemul actual de învățământ nu le predă”, a declarat la rândul lui Cosmin Moldoveanu.

De asemenea, elevii au evidențiat sistemul învechit și neadaptat în care trebuie să învețe, manuale uzate, presiunea notelor mari și a adulților autoritari, elemente ce își lasă amprenta asupra lor.

Așa cum dumneavoastră nu mai puteți folosi telefoanele cu taste de acum 20 de ani, nici noi nu mai putem învăța după manuale vechi și uzate”, a transmis Teodora Păun, elevă a aceluiași liceu bucureștean.

Elevi

Elevi ai Colegiului Național Iulia Hașdeu

Giulia Niculae le-a vorbit părinților și profesorilor din sală despre prejudecățile adulților și presiunea notelor mari.

Și părintele Constantin Necula a luat parte la Conferința SuperTeach, menționând că ceea ce lipsește astăzi școlii românești este ierarhia de valori.

„Să privim copiii prin ochii părinților”

Și dascălii prezenți la eveniment au luat cuvântul. Seth Wilkins, profesor de istorie și executive coach, s-a adresat celor prezenți în sală și a punctat că elevii trebuie priviți „prin ochii părinților, prin ochii celor care îi iubesc cel mai mult”.

Referindu-se la modalitățile expresiei iubirii, comunicare și conexiune, reprezentantul Arbinger a subliniat: „Ca profesori, trebuie să știm fiecare copil cu care lucrăm după nume, după ceea ce are el mai bun și extraordinar și după nevoile pe care le are”.

Marcel Bartic, cadru didactic și co-moderator al conferinței, alături de profesorul SuperTeach Cristina Bărbosu Ene și elevul Cosmin Moldoveanu, a adresat un îndemn către părinții prezenți în sală:

Apreciați și validați și profesorii, este minunat atunci când un părinte vede lucrurile mici și importante pe care un dascăl le face pentru copilul său!”.

Părinți, profesori, elevi, Conferința SuperTeach

Conferința SuperTeach

Cele mai mari probleme din relația părinte-copil-profesor, abordate la Conferința SuperTeach

Realitatea este că profesorii se simt singuri, neînțeleși, obosiți și mereu sub presiune, iar părinții se plâng că nu au acces la profesorii copiilor lor și se simt și ei neînțeleși și nedreptățiți.

Copiii se plâng că au teme prea multe, sunt obosiți din cauza tuturor activităților în care sunt implicați și nu mai au timp de joacă”, a precizat Claudia Cârstocea, facilitator de mentalitate deschisă în educație.

Nadia Tătaru, președinta Asociației Părinților Isteți, a oferit profesorilor și părinților exemple de resurse variate pentru prevenirea și combaterea bullying-ului.

În paralel, Irina Vasile, profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială „Henri Mathias Berthlot” din Ploiești, a susținut exerciții practice cu accent pe mentalitatea deschisă în educație.

Toate cu scopul de stimulare a comunicării și colaborării între părinți și profesori, în beneficiul elevilor.

Părinți, profesori, elevi, Conferința SuperTeach

Poză de grup, Conferința SuperTeach

Totodată, Oana Moraru, expertă în educație și director al școlii Helikon, a prezentat exemple concrete de bune practici din lucrul cu preșcolarii.

Ea a subliniat că, în prezent, un număr semnificativ de copii cu vârsta cuprinsă între 0 și 6 ani, indiferent de nivelul social al familiilor lor, se confruntă cu aceleași dificultăți.

De exemplu, 20% dintre aceștia manifestă tulburări serioase de atenție și hiperkinetism, iar mulți înregistrează întârzieri în dezvoltare.