Procurorii care au instrumentat ancheta au decis să efectueze și o expertiză tehnică, cu mai multe obiective, dintre care unul, se referă la posibilitatea ca fostul ministrului să fi putut sau nu să evite acest accident.

Concluzia experților este trecută în rechizitoriu și este devastatoare pentru fostul ministrul, actualmente senator ALDE. „Având un comportament neatent, la abordarea circulaţiei pe un sector de drum la intrarea într-o curbă periculoasă la dreapta, cu posibile preocupări de natură a-i distrage atenţia- astfel, nu se explică motivele pentru care nu a păstrat trasa sa normală de mers spre Piteşti- pentru moment conducătorul autoturismului Audi A5 – condus de Daniel Chiţoiu – a pierdut controlul asupra traiectoriei de mers, acţiune finalizată cu pătrunderea pe contrasens şi surprinderea conducătorului autoturismului marca Dacia Logan. În aceste condiţii, în momentele imediat următoare a avut loc un impact violent frontal”, se arată în expertiza tehnică.

Procurorii de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Argeș mai arată în rechizitoriu că victima, șoferul celuilalt autoturism, care și-a pierdut viața în aces accident, circula cu doar 54 de km/h, o viteză regulamentară. „Inculpatul Daniel Chiţoiu, conducătorul autoturismului Audi A5, dispunea de posibilităţi tehnice a de evita producerea accidentului, dacă adopta o manieră de conducere prin care îşi menţinea controlul asupra traiectoriei de mers a autoturismului, fără posibile preocupări de natură a-i distrage atenţia, nemaifiind întrunite premisele pierderii controlului asupra traiectoriei de mers a autoturismului şi pătrunderea pe sensul opus de mers”, se mai arată în rechizitoriu, în care se mai arată că mașina condusă de ministru, rula cu o viteză de 74-75km/h.

În timpul anchetei, ministrul Chițoiu a refuzat să facă declarații publice, uzând de dreptul său la tăcere, conferit de Codul de Procedură Penală. După accidentul care a avut loc acum doi ani, ministrul a fost transportat la spital, unde a primit îngrijiri medicale. În perioada spitalizării, s-a încercat acreditarea idee că șoferul decedat era vinovat de producerea accidentului.