Conciliatorii, specialiștii care găsesc soluții pentru românii care au probleme cu băncile și IFN-urile

Conciliatorii, specialiștii care găsesc soluții pentru  românii care au probleme cu băncile și IFN-urile

Latinii îi spuneau „conciliare”, francezii îi spun “concilier” iar noi folosim o formă asemănătoare: „a concilia”.

Dar ce înseamnă  acest verb? A pune de acord, a împăca, a înlătura divergențele, contradicțiile dintre două sau mai multe păreri, idei, doctrine sau, ca termen juridic, a încerca aplanarea sau evitarea unui litigiu, prin împăcarea părților. Aceasta este sarcina conciliatorilor CSALB.  Ca soluție gratuită oferită consumatorilor de către Centru, activitatea de conciliere are ca finalitate oferirea unei soluții avanatajoase atât consumatorului care s-a adresat CSALB, cât și băncii. “Nu poți să ai dreptate 100%, și nu poți să te aștepți ca cealaltă parte să respecte 100% poziția ta! Este în beneficiul tuturor să fie o dreptate echitabilă”, spune Mihaela Budișteanu, conciliator CSALB.

Cine sunt conciliatorii?

CSALB lucrează cu 21 de conciliatori, personalități  marcante în domeniul juridic și financiar.  Corpul Conciliatorilor este format din avocați renumiți, care au mii de ore de practică în instanțe, profesori universitari și foști judecători.  Procedura CSALB nu permite consumatorului să își aleagă un conciliator anume, deoarece toate cererile înregistrate  sunt repartizate aletoriu către conciliatori de aplicația online prin care pot fi trimise cererile direct de pe site-ul www.csalb.ro. Modalitate de negociere relativ nouă în România, cu o eficiență demonstrată de soluțiile oferite, concilierea înseamnă descoperirea unei căi de compromis. “Consumatorii ar trebui să nu gândească în primul rând prin prisma a cât pot câștiga, ci prin prisma a ceea ce ar putea pierde”, este sfatul lui Ionuț Ștefan, conciliator CSALB, pe cei care se adreseaza Centrului.

Avantajul activității conciliatorului constă tocmai în GRATUITATEA lui. Dacă în instanță o astfel de procedură implică costul onorariilor avocatului, în cazul concilierii oferită de CSALB serviciul este GRATUIT pentru consumatorul român. “În instanța de judecată taxele sunt împovărătoare, iar la ele se adaugă costuri pentru expertize sau pentru avocați. La CSALB accesul la servicii specilizate de conciliere este gratuit”, spune conciliatorul Nela Petrișor.

 

Soluții “win-win” pentru consumator și pentru Bancă

“Întâlnim din ce in ce mai des situații foarte plăcute în care lucrăm cu instituții bancare foarte flexibile, cu departamente special înființate pentru concilierile în cadrul CSALB, cu bugete special aprobate”, spune Doru Trăilă, conciliator CSALB. O reacție foarte bună și deschidere mare  o au băncile pentru  cazurile sociale în care concilierea se finalizează, de cele mai multe ori, cu o reeșalonare, o perioadă de grație sau chiar micșorarea semnificativă a soldului.  „Echipa de conciliatori reprezintă resursa cheie pe care CSALB o poate folosi în sprijinul găsirii unei soluții alternative la instanță, care să avantajeze, deopotrivă, consumatorii și instituțiile financiar-bancare. În plus, suntem pregătiți pentru mărirea echipei de conciliatori, dacă este nevoie”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

Sfaturile și recomandările conciliatorilor CSALB pentru consumatori și bănci, pot fi consultate în interviurile video din campania #Conciliatorii, pe site-ul CSALB, canalul de Youtube sau pagina de Facebook a Centrului.

 

Pașii pentru a ajunge la #Conciliatorii CSALB

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News