Boeing își va reduce numărul de angajați cu o zecime - tăind 17.000 de locuri de muncă - și va întârzia producția, din cauza problemelor cu care se confruntă producătorul de avioane.
Locurile de muncă sunt în pericol
Directorul executiv Kelly Ortberg a declarat, într-un email adresat personalului, că „locurile de muncă ale executivilor, managerilor și angajaților” sunt toate în pericol.
De asemenea, compania a avertizat cu privire la pierderi în divizia sa de producție de arme și echipamente militare și a amânat data livrării avionului său Boeing 777X.
Știrea vine în contextul în care compania se confruntă cu greve ale personalului și cu tot mai multe îngrijorări legate de calitatea avioanelor sale.
Directorul executiv a spus în email că firma va reduce numărul de angajați „în următoarele luni”.
„Săptămâna viitoare, echipa de conducere va împărtăși informații mai detaliate despre ce înseamnă acest lucru pentru secția dumneavoastră,” a spus el, adăugând că nu va continua cu următorul ciclu de concedieri.
Boeing se confruntă cu probleme financiare și tehnice
„Starea afacerii noastre și recuperarea noastră viitoare necesită acțiuni dure,” a spus directorul executiv.
Pe lângă reducerea locurilor de muncă, compania amână și producția modelului 777X din cauza „provocărilor cu care ne-am confruntat în dezvoltare, precum și din cauza pauzei în testele de zbor și a opririi continue a muncii”, o posibilă referire la greva în curs care durează de câteva săptămâni.
„Am informat clienții că acum ne așteptăm ca prima livrare să aibă loc în 2026”, a spus el.
Agenția S&P a pus Boeing pe Credit Watch, ceea ce nu este un semn bun
O grevă sindicală de o lună la Boeing a devenit controversată, deoarece aproximativ 33.000 de lucrători au cerut un pachet salarial mai bun.
Discuțiile păreau să se destrame săptămâna aceasta, iar negociatorul principal al sindicatului, John Holden, a declarat pentru Reuters: „Suntem aici pe termen lung și membrii noștri înțeleg asta.”
Agenția globală de evaluare a creditului S&P a pus Boeing pe CreditWatch, un semn că ar putea retrograda ratingul producătorului de avioane dacă greva se prelungește.
Compania era deja sub supravegherea congresului după un incident din ianuarie, în care un defect a cauzat explozia unui panou pe un avion Boeing 737-MAX la scurt timp după decolare.
Nimeni nu a fost rănit, iar atunci CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, a declarat că compania „recunoaște greșeala noastră”.