Aproape un sfert dintre cele mai productive firme din Europa îşi au originea în Regatul Unit, iar cele mai mari profituri sunt generate de industria petrolieră.
Companiile care generează cea mai multă „bogăţie“ în Europa sunt în cea mai mare parte din Marea Britanie, în ciuda crizei financiare pe care Regatul o resimte în aceste momente. Astfel, 23% dintre cele mai productive 750 de companii europene provin din insulă, se arată într-un studiu realizat de Departamentul de cercetare DIUS, din cadrul guvernului britanic. Instituţia a realizat un clasament al companiilor de pe bătrânul continent, ţinând cont de cât de mulţi bani au făcut acestea, cheltuind aceeaşi sumă (cât de multe lire sterline au câştigat investind o singură unitate monetară).
Germania ocupă locul doi din punct de vedere al productivităţii companiilor sale, după Marea Britanie. Circa 20% dintre cele 750 de companii din clasament sunt germane. Pe locul trei se situează Franţa, cu circa 19% dintre firmele analizate. Media pentru companiile britanice este de 1,86 lire obţinute pentru 1 liră cheltuită (o liră sterlină este cotată la 1,248 euro).
Companiile germane au obţinut în medie 1,33 lire pentru 1 liră investită, iar cele franceze 1,53 lire pentru aceeaşi sumă cheltuită. „Strategia germanilor şi a francezilor, care au urmărit încurajarea companiilor naţionale reprezentative, nu a fost la fel de bună ca aceea a britanicilor, care au adoptat o atitudine mult mai deschisă“, a declarat Mike Tubbs, un om de afaceri britanic, pentru „The Times“.
Petroliştii domină clasamentul
Primul loc în topul celor mai productive companii europene este ocupat de gigantul petrolier britanico-olandez Royal Dutch Shell, care a adăugat la „avere“ peste 34 de miliarde de lire în 2007. Locul doi este ocupat de un alt grup petrolier insular, British Petroleum (27 de miliarde de lire adăugate), iar pe locul trei s-a plasat compania petrolieră franceză Total (cu un plus de 25 de miliarde de lire). Urmează apoi nemţii de la Siemens (24), Daimler Chrysler (23,5) şi Deutsche Telekom (23,3). Top 10 este încheiat de grupul bancar britanic HSBC (19,7), de France Telecom (18), grupul energetic italian ENI (17,9) şi de germanii de la Volkswagen (17,6).
„Rezultatele arată poziţia puternică pe care o are Marea Britanie în Europa şi sunt foarte încurajatoare“, a declarat Patricia Hewitt, secretarul Departamentului de Comerţ şi Industrie britanic. Reducerea consumului va afecta firmele
Performanţele companiilor britanice ar putea fi afectate în viitor de scăderea consumului, care a fost dintotdeauna motorul economiei insulare. Încrederea cetăţenilor în propria economie este în scădere. Două treimi dintre britanici cred că economia britanică se află deja în recesiune, iar 34% sunt de părere că acest lucru se va întâmpla în urmă- toarele 12 luni, scrie „The Times“. REŢETA PRODUCTIVITĂŢII Inovaţia şi marketingul, la mare preţ
Pentru ca o companie să genereze valoare, ea trebuie să vină cu produse noi şi inovative, conform specialiştilor DIUS, citaţi de BBC News. Dacă nu reuşeşte să facă acest lucru, atunci trebuie să se concentreze pe sporirea vânzărilor produselor actuale, orientându-se spre noi pieţe şi adoptând strategii de marketing mai penetrante. De asemenea, trebuie reduse costurile de producţie şi eliminate acele practici care afectează productivitatea.