Compania Electrica Furnizare a fost amendată de Protecția Consumatorului. Care este valoarea sancțiunii

Sursă: Florin Brezeanu | Dreamstime.com

Sancțiunea a fost dată pentru întârzierile înregistrate la emiterea facturilor către clienți. Foarte multe persoane au depus sesizări, speriate că se vor trezi cu facturi uriașe. Compania Electrica spune că va emite în curând facturile și că toți clienții vor beneficia de perioade de grație, pentru a le putea achita.

Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Prahova a amendat compania Electrica Furnizare cu 20.000 de lei pentru că nu a emis la timp facturile către clienți. Instituția a fost asaltată de sesizări din partea oamenilor care se tem că vor primi mai multe facturi deodată și că acestea nu vor fi deloc mici.

Nu au respectat termenul

Compania fusese avertizată anterior că trebuie să înceapă emiterea facturilor, dar nu a respectat termenul impus de Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor.

„Săptămâna aceasta operatorul economic a fost sancţionat de comisarii Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Prahova cu două amenzi in valoare totală de 20.000 lei pentru nerespectarea măsurilor dispuse în documentul de control anterior (emiterea facturilor în termen de maxim 15 zile), precum şi pentru nerespectarea condiţiilor contractuale de a emite facturile la timp.

În acelaşi timp s-au dispus măsuri de remediere a deficienţelor, respectiv emiterea facturilor către consumatorii casnici”, a scria pe Facebook Ion Iordăchescu, șeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia.

Răspunsul Electrica

Ion Iordăchescu a publicat și răspunsul pe care instituția pe care o conduce l-a primit de la reprezentanții Electrica Furnizare. Aceștia dau vina pe modificările legislative. Spun însă că faturile vor fi emise în curând și că toți clienții vor beneficia de o perioadă de grație mai mare în ceea ce privește plata lor. În plus, consumatorii pot solicita plata eșalonată a facturilor, dacă sumele vor fi mari.

„Având în vedere multiplele modificări legislative din perioada octombrie 2021-septembrie 2022, a fost necesar ca Eelectrica Furnizare să realizeze o serie de optimizări și dezvoltări semnificative ale sistemului informatic de facturare care să permită evidențierea măsurilor de sprijin acordate consumatorilor.

Compania a depus toate eforturile pentru a scurta timpii de implementare, astfel încât să poată răspunde nevoilor clienților. Asigurăm clienții afectați de întârzierea emiterii facturilor că vor beneficia de o perioadă de grație suplimentară pentru plata acestora. De asemenea, clienții au posibilitatea de a solicita plata eșalonată a facturilor ce vor fi emise în această perioadă”, se arată în răspunsul Electrica Furnizare.