Compania de zbor a lui Bolojan, sabotată de războiul din Ucraina

Foto: CJ Bihor

Pe 29 septembrie, Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor și primarul Oradiei Florin Birta lansau cu mare pompă Compania SC AIR ORADEA SA și este deținută de Consiliul Județean Bihor și Primăria Municipiului Oradea.

O inițiativă fără precedent în România care își propunea “ dezvoltarea transportului aerian în Oradea și în județul Bihor, atragerea investițiilor, atragerea turiștilor și, bineînțeles, crearea unei mase critice de pasageri care să frecventeze Aeroportul din Oradea.” Capitalul social al companiei nou înființate a fost stabilit la 15 milioane de lei. Obiectivul era ca din martie 2022, să înceapă, cu două aeronave, operarea zborurilor Oradea – București (minim 3 zboruri/ zi în zilele lucrătoare și minim 2 zboruri/ zi în zilele nelucrătoare), iar din octombrie 2022, să devină operaționale cursele către unul sau două aeroporturi internaționale din vestul Europei (minim un zbor/zi). Acum Bolojan anunță un nou protocol și noi investiții la Aeroport pentru care e gata să ceară votul joi, 22 septembrie 2022. În ceea ce privește compania de zbor a Primăriei și Consiliului Județean, Ilie Bolojan admite că „Avem o întârziere privind susținerea zborurilor de pe Aeroportul Oradea”, și dă vină pe războiul din Ucraina și contextul internațional.

„Probabilitatea să se deschidă noi zboruri e foate scăzută, nu putem face planuri fără să ținem cont de conjunctura internațională”, explică președintele CJ Bihor la Mai bine de jumătatea mandatului. Același care în campania electorală spune că: “Noi ne-am asumat prin angajament ferm ca în șase luni să furnizăm curse externe. Dacă în şase luni după ce câștigăm alegerile la Consiliul Județean nu rezolvăm problema Aeroportului, îmi dau demisia din orice funcție publică m-aș afla în momentul respectiv”. Noul protocol pe care CJ Bihor îl propune cu Primăria și Aeroportul Oradea vizează investiții în construcții : hotel, hangare, mărirea terminalului nou.