Codul Rutier va fi modificat din nou. Faza scurtă va fi obligatorie pe toate drumurile publice

Trafic rutier Sursa foto: Arhiva EVZ

Codul Rutier va suferi o nouă modificare, în baza unei propuneri legislative care urmează să intre la votul decisiv în Camera Deputaților. Șoferii vor fi obligați, dacă actul normativ va fi votat, să folosească luminile de întâlnire sau faza scurtă pe toate drumurile publice. În prezent această regulă este valabilă doar pentru cei care circulă pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene.

Șoferii vor fi nevoiți să respecte o nouă obligație ce va fi reglementată prin lege. Concret, atunci când se vor deplasa pe drumurile publice, aceștia vor trebui să folosească faza scurtă sau luminile de întâlnire, pe toate drumurile publice. Regula, care în prezent se aplică, conform Codului Rutier, doar pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene, va fi extinsă și la drumurile naționale sau județene.

Este vorba despre un proiect de lege, care se află la votul decisiv în Parlament, mai exact în Camera Deputaților. Noua reglementare îi va obliga pe șoferi să circule cu luminile de întâlnire, în timpul zilei, pe pe toate drumurile naționale. Măsura se va aplica și pentru conducătorii de tractoare agricole sau forestiere.

Obligația de a folosi faza scurtă pe timpul zilei sau, dacă mașina este dotată cu așa ceva, cu luminile pentru circulația diurnă există în prezent, dar se aplică doar pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene.

Pe de altă parte, legislația rutieră îi obligă pe motocicliști să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării acestora pe drumurile publice, fără să se numească clar, ca în cazul șoferilor, categoriile de drum pe care trebuie respectată obligația.

Obiectivul noilor modificări la Codul Rutier

Această propunere legislativă, aflată înainte de votul decisiv, este destinată completării legislației naționale din domeniul circulației rutiere și urmează exemplul din alte state europene. Obiectivul urmărit prin modificarea Codului Rutier este de a reduce numărul de accidente auto pe drumurile publice.

Potrivit statisticilor existente la nivelul Uniunii Europene, România se află pe unul dintre ultimele locuri în topul siguranței rutiere. Pe drumurile publice din țara noastră se înregistrează, în fiecare an, aproape 100 de decese rezultate din astfel de accidente.

Pe de altă parte, media europeană a accidentelor rutiere este la jumătate, comparativ cu România, de 49 de cazuri pe an, după cum relatează avocatnet.ro.