CNADNR se apără: Doar 0,2% din accidente se produc din cauza infrastructurii rutiere

CNADNR se apără: Doar 0,2% din accidente se produc din cauza infrastructurii rutiere

Primele cinci cauze de producere a accidentelor rutiere ţin în primul rând de şoferi, care nu respectă regulile de circulaţie, dar şi de pietonii care traversează neregulamentar, în timp ce infrastructura a cauzat doar 0,2% din accidente, ne-a transmis Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).

Compania a utilizat datele din Buletinul Siguranţei Rutiere pentru perioada 2010 - 2014 editat în 2015 de către Inspectoratul General al Poliţiei Române, Direcţia Rutieră, Institutul de cercetare şi prevenire a criminalităţii. 

Astfel, primele cinci cauze ale accidentelor se află viteza neadaptată la condiţiile de drum, traversarea neregulamentară a pietonilor, neacordarea de prioritate pietonilor, neacordare prioritate vehicule, abateri biciclişti. Totodată, pietonii aflaţi pe partea carosabilă sunt a şasea sursă de accidente. 

În consecinţă, CNADNR face apel la toţi participanţii la trafic să respecte cu stricteţe semnalizarea rutieră şi regulile de circulaţie impuse de legislaţia în vigoare privind circulaţia pe drumurile publice.

Miercuri, EVZ a publicat un articol amplu despre numărul ridicat de procese cu care se confruntă CNADNR, dată în judecată de victimele implicate în accidente de circulaţie, care au avut drept cauză starea deficitară a infrastructurii.

În plus, ziarul nostru a mai arătat că în localitatea Tureni, pe drumul între Turda şi Cluj, numărul accidentelor a explodat după ce CNADNR a construit pe mijlocul drumului un scuar lat de un metru. Deşi primăriţa localităţii, Dana Mănăilă, a atras în repetate rânduri atenţia atât la CNADNR, cât şi la Ministerul Transporturilor asupra acestei uriaşe probleme, nici acum nu a rezolvat problema. Compania de drumuri, în loc să îşi recunoască greşala şi să o repare, recomandă şoferilor să circule cu viteza regulamentară. 

Totodată, joi am publicat un material în care semnalam faptul că în mai multe locuri din ţară montarea parapetelor nu respectă normativele de instalare. Potrivit unor surse din CNADNR, probleme ar fi şi la montarea parapetelor metalice de pe DN1, lucru negat de companie, în punctul de vedere solicitat. 

“Menționăm încă o dată că nivelul de protecție și lățimea de lucru a parapetelor sunt obținute prin respectarea caracteristicilor reglementate și care au fost obținute în condiții de poligon de testare și acoperă o plajă largă de cazuri comune și frecvente care pot apărea în trafic generând siguranța rutieră”, a mai precizat, vineri, compania.

Ne puteți urmări și pe Google News