CNADNR mai ratează un termen pentru o porţiune de autostradă: Deva - Orăştie

CNADNR mai ratează un termen pentru o porţiune de autostradă: Deva -   Orăştie

Constructorii şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) invocă mai multe probleme de ordin tehnic atunci când explică de ce nu se circulă încă pe porţiunea de autostradă Deva - Orăştie, de pe traseul Coridorului lV pan-european.

După ce proiectul autostrăzii Deva - Orăştie a înregistrat numeroase întârzieri în faza de licitare a lucrărilor, acum ajunge şi la întârzieri în faza de execuţie. Iniţial, se stabilise ca, de la 15 octombrie 2012, să se poată circula pe câte un fir pe sens pe întreaga lungime a by-pass-ului ce ocoleşte oraşele Orăştie, Simeria şi Deva şi decongestionează traficul de pe porţiunea DN 7 cuprinsă între localităţile amintite, una dintre cele mai periculoase din România. CNADNR spune acum că nu se ştie exact când se va ajunge la această fază a lucrărilor, cu toate că, la început de septembrie, anunţa că termenul de 15 octombrie rămânea "bătut în cuie".

Natura e de vină Pe 12 septembrie Compania anunţa că lucrările sunt în grafic şi că, de la 15 octombrie, se va putea circula pe câte o bandă a autostrăzii. Pe 19 octombrie însă, când ni s-a răspuns la o altă adresă înaintată companiei amintite, altele au fost datele problemei. Deschiderea circulaţiei pe câte o bandă nu a mai fost posibilă din cauza apariţiei "unor infiltraţii la cota terenului de fundare şi a instabilităţii taluzurilor în zona km 8 + 900 - km 10 + 300, fenomen ce a afectat desfăşurarea lucrărilor în conformitate cu programul de execuţie". O altă cauză invocată de CNADNR este modificarea configuraţiei râului Mureş în zona zidului de sprijin pe o distanţă de aproximativ 150 de metri la kilometrul 32. Pe lista motivelor de întârziere, pe lângă fenomenele meteorologice din luna mai (când s-au înregistrat perioade cu ploi abundente), se mai numără şi "apariţia unor fisuri longitudinale, relativ paralele, pe toată lăţimea platformei autostrăzii în zona km 11+900 - 12+300".

Termene neclare Deşi, pe parcursul acestui an, în mai multe rânduri şefii CNADNR şi cei ai Ministerului Transporturilor anunţau deschiderea parţială de trafic pe autostrada hunedoreană la 15 octombrie, inaugurarea oficială şi "integrală" a obiectivului urmând a fi făcută în februarie 2013, problemele întâmpinate în teren de constructori determină beneficiarul, Compania de drumuri, să nu se mai hazardeze în a lansa alte termene - limită. CNADNR spune că, la această dată, doar 72 la sută din volumul total de lucrări este executat, constructorii mai având de rezolvat problemele amintite anterior şi turnat stratul de uzură pe întreaga lungime, precum şi de realizat montarea elementelor de siguranţă verticale şi orizontale. "La data prezentei adrese (19 octombrie, 2012 - n.red.) termenul de finalizare este în evaluare, dar apreciem că traficul va putea fi deschis la sfârşitul anului 2012. În urma evaluării se va stabili dacă este necesară decalarea termenului (final - n.red.) stabilit pentru luna februarie 2013", se mai arată în răspunsul remis de CNADNR.

Ne puteți urmări și pe Google News