CNADNR a parapeţilor pe început montarea DN1. Statistica din ultimii cinci ani: 500 de accidente şi 80 de morţi pe Bucureşti-Braşov
- Gabriela Dinescu
- 31 mai 2016, 00:00
A trebuit să moară multe persoane pe DN 1, ultima fiind o tânără de 35 de ani, iar o fetiţă de patru ani să rămână orfană, pentru ca autorităţile să facă ceea ce trebuie, adică să monteze parapeţi de beton. CNADNR anunţă că va monta 150 de km de parapeţi în toate „punctele negre”.
Accidentul din 12 mai a oripilat multă lume. Pe un carosabil umed, în jurul orei 19:30, un tânăr de 30 de ani circula cu viteză mare şi a pierdut controlul volanului. El s-a izbit de trotuarul separator de sens, care, potrivit martorilor, a funcţionat ca o trambulină. Maşina, un Logan, a sărit în sus şi a căzut pe un Ford, care circula pe banda a treia pe contrasens. Oana Dicu, jurnalista de 35 de ani, „aproape a fost decapitată”, spun martorii de la faţa locului. Fetiţa ei, care abia împlinise patru ani, stătea pe un loc din spatele Fordului. Copilul a fost transportat la spitalul Grigore Alexandrescu pentru îngrijiri.
Filmul evenimentului
Imaginile de la locul accidentului au fost cutremurătoare. Loganul zăcea răsturnat pe sensul de mers spre Otopeni, iar motorul era pe banda celuilalt sens. O roată a spart pur şi simplu gardul de protecţie, iar bucăţi din autoturism au sărit peste pod. Cu toate acestea, şoferul Loganului a reuşit să iasă din maşină şi să stea pe propriile picioare, apoi a fost transportat la spital. Tot podul de la Ikea a fost închis circa trei ore de poliţişti, pe ambele sensuri, iar circulaţia a fost redirecţionată pe lângă pod. Aproape o oră a durat ca femeia să fie scoasă din fiarele contorsionate.
Ce au făcut autorităţile
Siguranţa în trafic nu este un moft, este obligaţia Poliţiei Rutiere să ia toate măsurile pentru a se circula în siguranţă pe şosele.
Pe Şoseaua Bucureşti – Ploieşti au loc frecvent accidente grave. Pe lângă faptul că şoferii conduc neregulamentar, cele mai dese accidente se petrec în zona unde lipsesc separatoarele de sens potrivite, unde sensurile de mers sunt separate doar de o bucată joasă de beton, cu muchii ascuţite, ca nişte borduri de trotuar, foarte periculoase pentru cei care le acroşează. În plus, lipsesc atât radarele fixe montate pe stâlpi, cât şi monitoarele video. După terbilul accident de luna trecută, poliţia a stat zilnic la pândă cu radarul la capetele de pod. Ieri, în jurul orei 11:00, muncitorii de la CNADNR s-au apucat să scoată trotuarul de pe podul din dreptul Complexului Comercial Băneasa, pe o distanţă de 400 de metri.
CNADNR nu a anunţat cât timp va dura lucrarea, dar potrivit contractului semnat în aprilie, acesta se va întinde pe doi ani şi va costa 51 de milioane de lei. În total, vor fi montaţi parapeţi pe aproape cinci kilometri din DN1, de la ieșirea din pasajul subteran din zona Băneasa și până aproape de pasajul care traversează centura Capitalei, la intrarea în Otopeni.
Urmează și alte locuri periculoase
Şeful CNADNR, Dan Costescu, susţine că cele mai multe accidente se produc pe ruta Bucureşi-Braşov. „În ultimii cinci ani, statistica a înregistrat peste 500 de incidente, cu 80 şi ceva de morţi. Lucrările vor continua până la limita a 150 de km de parapet, care au fost contractaţi pentru anul acesta”, a declarat şeful CNADNR. El a mai precizat că instalarea parapeţilor nu se va face doar pe DN1, ci şi „în alte puncte negre identificate a pune în pericol viaţa oamenilor”.