Circulaţia pe DN 57, între municipiul Orşova (judeţul Mehedinţi) şi oraşul Moldova Nouã (judeţul Caraş-Severin) este blocatã la km 65+600 de metri, în zona localitãţii cãrãşene Cozla (aproape de limita cu judeţul Mehedinţi). Inspectoratul General al Poliţiei Române şi autorităţile locale au luat această măsură în scopul asigurãrii siguranţei participanţilor la trafic prin prevenirea situaţiilor potenţial periculoase generate de cãderile masive, de pe munte, de stânci şi grohotiş pe carosabil.

  Locuitorii din Sviniţa (Mehedinţi), localitate aflatã la graniţa cu judeţul Caraş-Severin, sunt foarte afectaţi de închiderea drumului. O parte din ei lucreazã la fabrica “Delphi”, de la Moldova Nouã, care produce sisteme de distribuţie electrice şi electronice pentru producãtorii de maşini din Europa. Acum, din cauza drumului închis, angajaţii nu mai pot sã ajungã la locul de muncã.

  „Am auzit cã o sã rãmânã închis foarte mult timp şi pe noi sviniţenii ne afecteazã foarte tare. Este singura cale de legãturã cu judeţul Caraş-Severin, foarte mulţi sviniţeni lucreazã în Moldova Nouã la o fabricã în trei schimburi şi în felul acesta nu se mai poate merge la lucru. Au rãmas oameni dincolo şi nu pot sã vinã acasã, sunt cazaţi la o pensiune şi alte schimburi care ar fi trebuit sã plece de aici spre Moldova Nouã nu au plecat. Sã faci un ocol de 200 de kilometri înseamnã mari costuri pentru noi”, spune Milţa Balaci, responsabil cu relaţiile publice şi presa la Primãria Sviniţa.

  „Ne mai trebuie blocată şi partea dinspre Orşova închisã şi atunci rãmânem izolaţi complet, eventual poate ne trimite Guvernul vreun elicopter. S-a rupt legãtura cu judeţul Caraş-Severin unde, la Moldova Nouã, existã o fabricã care a luat foarte mulţi angajaţi din Şviniţa şi în ultimul timp şi din Orşova. Angajaţii sunt blocaţi la Moldova Nouã prin pensiuni. Apoi, ne-a rupt cea mai scurtã legãturã cu Timiş, unde o grãmadã de copiii de-ai noştri sunt plecaţi la facultate, la servici. Cine vine acum din Timişoara trebuie sã facã în plus circa 70 de kilometri ca sã ajungã la Şviniţa”, se plânge un localnic din Sviniţa.

  Şi proprietarii pensiunilor din Clisura Dunãrii sunt afectaţi, având în vedere cã o parte din clienţii acestora vin dinspre Timiş pentru a petrece sãrbãtorile pascale.

  „Sunt afectat din toate punctele de vedere. Lucrez ca profesor în judeţul Caraş-Severin, dar am casa în Sviniţa, cum ajung acum acasã? Nu înţeleg de ce au închis circulaţia, dacã nici mãcar nu s-au apucat de lucru, dar aşa se lucreazã în România. Trebuiau sã facã ceva de mai multã vreme, fiindcã din noiembrie au apãrut problemele aici”, a spus un profesor, care încerca sã ajungã la Sviniţa.

  Localnicii reclamã indolenţa autoritãţilor, care nu au luat mãsurile necesare pentru a preveni aceastã situaţie, fiindcã încã din luna noiembrie a anului trecut au început sã cadã bolovani pe carosabil în acel punct. De altfel, problema alunecãrilor de teren în Clisura Dunãrii este veche, în fiecare an, în mod special primãvara, au loc frecvent astfel de incidente care afecteazã circulaţia rutierã în zonã. Niciodatã însã nu s-au alocat fonduri pentru aceastã problemã, autoritãţile rezumându-se doar la a rezolva fiecare incident în parte. La alunecările de teren se adaugă desele întreruperi ale circulaţiei rutiere din cauza viiturilor ce vin de pe versanţi şi duc în Dunăre tot ce întâlnesc în cale, inclusiv poduri şi podeţe, şi chiar gospodării întregi.

  Până la rezolvarea situaţiei, conducãtorii auto sunt sfãtuiţi sã foloseascã o rutã ocolitoare, DN 57 Orşova – DN 6 Iablaniţa – DN 57B Oraviţa – DN 57 Moldova Nouã.