Ciprian Ciucu lansează dezbaterea momentului. Trebuie interzis accesul elevilor cu telefoane mobile la școală?

Ciprian Ciucu lansează dezbaterea momentului. Trebuie interzis accesul elevilor cu telefoane mobile la școală? Sursa foto: Razvan Valcaneantu

Elevii să aibă voie în școală cu telefoane mobile sau nu? Este o posibilă temă de dezbatere pe care o lansează primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, în spațiul public. Edilul se pronunță împotriva folosirii acestor dispozitive, în interiorul școlii. Iar în acest sens, Ciprian Ciucu vine și cu o serie de argumente pe care le consideră plauzibile.

Primarul Sector 6, Ciprian Ciucu, își bazează argumentația cu privire la interzicerea accesului elevilor cu telefoane mobile în școli pe un caz concret. El vorbește despre o ședință a unui Consiliu de Administrație, la o școală, unde a asistat la o discuție pe acest subiect. El consideră că tema este de actualitate și de interes, astfel că o expune tuturor celor care doresc să se implice.

„Tocmai ce am participat la o ședință a unui Consiliu de Administrație al unei școli din Sectorul 6. Părinții, membri ai CA-ului, au pus o problemă care m-a lăsat mască: elevii nu ar trebui să aibă acces la telefoanele mobile odată ce intră în școală, pentru ca acestea nu sunt simple aparate de comunicare ci sunt «device»-uri multimedia cu acces la tot felul de informații și deocheturi sau mai rău.

Pe românește, o profesoară i-a găsit pe cei mici ciorchine în jurul unui copil de clasă primară cu ochii în scene XXX. Aceasta i-a luat tableta copilului și a chemat părinții la școală. Reacția părinților a fost sub orice critică: au început să îi facă scandal profesoarei și să o amenințe cum ca... cu ce drept a reținut tableta. O întreagă dramoletă de prost gust și cu accente jenante. Părinții fiind agresivi, din cele explicate”, a povestit Ciprian Ciucu.

Ne puteți urmări și pe Google News

Argumentele lui Ciprian Ciucu

Potrivit spuselor sale, în discuția din ședința Consiliului de Administrație, participanții au propus ca dispozitivele să fie reținute la intrarea în clasă și să fie returnate proprietarilor la finalul cursurilor, când pleacă acasă. Ciprian Ciucu spune că o astfel de decizie este dificil de adoptat, dat fiind implicațiile pe care le are.

„S-a pus problema în CA ce să facă, soluția fiind evidentă, reținerea acestor aparate multimedia la intrarea in clasă. Nimeni nu și-a mai asumat apoi o decizie și acum m-au întrebat dacă pot face eu ceva. Înainte de a vă prezenta soluția, sunt dator să vă argumentez de ce cred eu că trebuie oprit accesul cu astfel de aparate în școală:

1. Educatia informală «dark mode» (accesul nelimitat la vârste precoce la informații nepotrivite) poate forma atitudini, valori și comportamente opuse obiectivelor currriculare naționale, CHIAR IN CADRUL SCOLII. Interacțiunea dintre cei mici este mai puternica, mai formativă, și cu aia pleacă acasă mai mult decât cu lecția de geografie etc.;

2. Unii părinți (de exemplu eu) controlează (prin diferite aplicatii) accesul copiilor lor la diferite informații, adaptându-le accesul la informații considerate potrivite pentru vârsta lor. Școala este obligată să garanteze in propria clădire că părinții pot decide la ce categorii de informații au acces copiii, acesta fiind practic un drept la libera conștiință și orientare educațională a propriilor copii;

3. Sunt folosite la copiat, vezi folosirea site-ul Brainly la extemporale etc. Părinții știu;

4. Distragerea atenției în timpul orelor, interferenta cu actul de educație, profesorii fiind în competiție pentru captarea atenției;

5. Copiii se vor juca, vor socializa, vor scoate nasul din ecrane”, a mai arătat Ciprian Ciucu.

Cine are puterea de decizie în acest caz

Primarul a precizat că soluția nu ține de o decizie a Consiliului Local sau a primarului. O astfel de problemă ar putea fi rezolvată de Ministerul Educației care, însă, ezită să ia taurul de coarne și să emită un act de reglementare în această direcție. Drept urmare, soluția este la nivelul Consiliului de Administrație al școlii. Acesta poate adopta o astfel de reglementare, care să fie introdusă în regulamentul școlii, care trebuie respectat de toată lumea, în special de elevi.

„Primarul nu poate da o Hotărâre de CL sa interzică acest lucru. Ministerul Educației se codește de ani de zile să recunoască problema și sa emită un ordin. Organul de decizie al școlilor, pentru care o decizie este obligatorie, este lege, așa cum pentru Sectorul 6, o HCL este lege, singurul care poate decide este CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE! Dacă acest for decide, se amendează regulamentul școlii și basta, decizia este obligatorie pentru toți părinții și elevii.

Dacă părinții nu sunt de acord își schimbă reprezentanții si anulează decizia si gata. Mesaj pentru CA-urile din Sectorul 6: dacă veti lua astfel de decizii, promit să instalez dulăpioare compartimentate în fiecare clasă. Pentru urgențe, copiii pot primi accesul să sune”, a mai spus primarul Ciprian Ciucu.

Părinții ar trebui să renunțe la obsesia de a-și controla copiii

Primarul a mai spus că părinții trebuie să înțeleagă că nu își pot controla oricând copiii, prin telefon sau prin diferite aplicații. Cu atât mai mult cu cât această formă de control interferează, în multe situații și cu activitatea profesorilor de la ore.

„Eu cred ca nu trebuie sa lăsăm teama iratională si mania de a ști totul oricând, la un apel distanță, să ne deformeze copiii și să interfereze cu munca profesorilor. Ce spuneți!? Nu va fi ușor în CA-uri, sunt tot felul de Gică Contra, dar astfel de poziții reprezentative vin și cu responsabilitatea fiecăruia dintre noi.

Un primar nu poate el singur sa schimbe o comunitate, este nevoie de implicarea fiecaruia. E nevoie ca cei care vor civilizație, cei care gândesc astfel, să dezbata si sa ia decizii la nivelul la care funcționează în societatea noastră.

P.S. Copilul meu are acces în limite normale și la YouTube adaptat vârstei ei, și la Netflix și la net. Si nu chiar puțin. Dar la școală nu”, a mai arătat Ciprian Ciucu într-o postare pe Facebook.