Cine e interesat de calea ferată Bucureşti-Otopeni ? Licitaţie ratată

Cine e interesat de calea ferată Bucureşti-Otopeni ? Licitaţie ratată

Mult aşteptata linie de cale ferată Bucureşti-Otopeni este rămâne în stadiul de proiect. Ceea ce este o banalitate în toate capitalele Europei, la noi râmâne doar un deziderat.

"Nu sunt mulţumit de modul în care merg proiectele. Din păcate, de-a lungul timpului, s-a constatat o deprofesionalizare a activităţii de construcţii feroviare, o deprofesionalizare a consultanţei feroviare şi, nu în ultimul rând, a proiectării feroviare. Noi încercăm să adaptăm şi să preluăm o parte din aceste servicii care s-au pierdut şi vom începe ca strategie să ne consultăm propria noastră proiectare pentru că suntem nevoiţi", a declarat, miercuri, directorul general al CFR SA, Marius Chiper, la conferinţa "Transporturi şi Infrastructură 2017", organizată de revista Capital.

El a dat ca exemplu faptul că nimeni nu s-a arătat interesat de licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru linia Bucureşti-Otopeni.

"De exemplu, am lansat studiul de fezabilitate Bucureşti-Otopeni şi nu a venit nimeni la licitaţie. Repetăm licitaţia, dar asta înseamnă timp pierdut şi paşi pierduţi în implementarea unor proiecte. Atunci, vom lua aceste măsuri să ne dezvoltăm în casă cât putem pe partea de proiectare", a explicat Chiper.

Ne puteți urmări și pe Google News

Şeful CFR SA a menţionat că societatea pe care o conduce a preluat în noiembrie 2016, de la o filială proprie, 1.500 de oameni cu care intenţionează să formeze o "unitate de intervenţie" pentru realizarea proiectelor de anvergură mică.

"Tot la nivelul companiei, am preluat în luna noiembrie 1.500 de oameni de la fosta Secţie de Întreţinere Mecanizată a Căii, o filială a noastră. Este dotată cu maşini şi utilaje de execuţie a lucrărilor de infrastructură pentru proiecte mici şi intenţia noastră este să profesionalizăm această resursă şi să o organizăm ca unitate de intervenţie pentru a ne face proiectele de mică anvergură, care nu necesită utilaje complexe sau resurse foarte mari. Suntem într-un trend ascendent din punct de vedere financiar. Suntem stabili. Am primit nu cât am vrut, dar în limite rezonabile rezistăm şi putem să ne derulăm proiectele de investiţii, dar, cu perseverenţă şi cu răbdare, vom reuşi să avem o infrastructură feroviară bună", a spus Marius Chiper.