Cine are, cine n-are motoare câştigătoare

Cine are, cine n-are motoare câştigătoare

Volkswagen a câştigat “Motorul anului”, în 2010. BMW se poate lăuda cu patru unităţi laureate în cadrul aceleiaşi competiţii. Mercedes-Benz, Audi, Fiat şi Toyota s-au bucurat şi ele de câte un propulsor câştigător. Dacia, care intră, în ultima vreme, tot mai mult în graţiile clienţilor europeni, nu se face încă remarcată pentru calitatea agregatelor ascunse sub capota modelelor sale.

Motorul supraalimentat pe benzină 1.4 TSI produs de Volkswagen şi care pune în mişcare modele precum Golf, Scirocco, Jetta, Touran sau Tiguan a primit, săptămâna aceasta, titlul “Motorul anului”, în cadrul evenimentului omonim ajuns la a 12-a ediţie.

A fost o reeditare a succesului înregistrat de Volkswagen în 2009,  atunci când micul dar potentul motor 1.4 TSI i-a suflat titlul precedentului dublu câştigător – agregatul BMW 3.0 Twin Turbo.

De altfel, ca şi la ediţia precedentă, lupta pentru marele trofeu s-a dat exclusiv între cele două propulsoare. 1.4 TSI (benzină, patru cilindri în linie, dublă supraalimentare - turbosuflantă şi compresor) a învins din nou ”la mustaţă”, cu 384 de puncte, faţă de 365, câte a primit concurentul dezvoltat de BMW.

Ne puteți urmări și pe Google News

Juriul care a evaluat cele mai reuşite motoare oferite de producătorii auto în acest an a fost alcătuit din 73 de jurnalişti auto, care provin din 35 de ţări răspândite pe tot globul.

Chiar dacă BMW a ratat şi de această dată marele premiu – după ce şi-l adjudecase patru ani la rând, între 2005 şi 2008 – nu s-ar putea spune că producătorul auto bavarez a fost învinsul concursulu. Dimpotrivă.

Nu mai puţin de patru motoare oferite de BMW s-au impus în tot atâtea categorii: 1.6 Turbo (”1.4 – 1.8 litri”), 2.0d Twin-Turbo (”1.8 – 2.0 litri”), 3.0 Twin Turbo (”2.5 – 3.0 litri”) şi 4.0 Turbo (”3.0 – 4.0 litri”).

Cu excepţia BMW, doar Grupul Volkswagen a reuşit să propună mai mult de un motor câştigător – alături de “Motorul anulului” – 1.4 TSI – activând şi învingătorul clasei ”2.0 – 2.5 litri”, unitatea supraalimentată Audi de 2.5 litri.

Ediţia din acest an a competiţiei a salutat apariţia tehnologiei MultiAir dezvoltate de Grupul Fiat. Unitatea 1.4 Turbo MultiAir, care poate livra până la 170 de cai-putere, a fost desemnată câştigătoarea categoriei ”Cel mai bun motor nou”.

Toyota a salvat onoarea producătorilor asiatici cu titul “Motorul ecologic al anului”, obţinut de propulsorul 1.8 hibrid care echipează modelul Prius, dar şi o versiune a compactului Auris. CÂŞTIGĂTORI ”Motorul Anului”: Volkswagen 1.4 TSI (până la 178 CP). Modele dotate cu această unitate: VW (Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan), Seat Ibiza Cupra. ”Cel mai bun motor nou”: Fiat 1.4 Turbo MultiAir (până la 170 CP). Modele dotate cu această unitate: Alfa Romeo (MiTo, Giulieta). “Motorul ecologic al anului”: Toyota 1.8 hibrid (134 CP). Modele dotate cu această unitate: Toyota (Prius, Auris). ”Cel mai bun motor de performaţă”: Mercedes-Benz AMG 6.2 (525 CP). Modele dotate cu această unitate: Mercedes-Benz (C63 AMG, S63 AMG, SL63 AMG, CL63 AMG, E63 AMG, CLS63 AMG, ML63 AMG). ”Sub un litru”: Toyota 993 cmc (67 CP). Modele dotate cu această unitate: Toyota (Aygo, IQ, Yaris), Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy. ”1.0 – 1.4 litri”: Volkswagen 1.4 TSI (până la 178 CP). ”1.4 – 1.8 litri”: BMW-PSA 1.6 Turbo (până la 211 CP). Modele dotate cu această unitate: Mini (Cooper S, JCW), Mini Clubman (Cooper S, JCW), Puegeot (207, 308). ”1.8 – 2.0 litri”: BMW 2.0d Twin-Turbo (204 CP). Modele dotate cu această unitate: BMW (123d, X1). ”2.0 – 2.5 litri”: Audi 2.5 Turbo (340 CP). Model dotat cu această unitate: Audi TT RS. ”2.5 – 3.0 litri”: BMW 3.0 Twin Turbo (302 CP). Modele dotate cu această unitate: BMW (135i, 335i, 535i, X5, X6, Z4). ”3.0 – 4.0 litri”: BMW 4.0 Turbo (420 CP). Model dotat cu această unitate: BMW M3. ”Peste 4.0 litri”: Mercedes-Benz AMG 6.2 (525 CP).