Chris Terhes, despre sesizarea CCR pe motiv că Dăncilă şi-a luat vacanţă: Nu stiu dacă această sesizare e din PROSTIE sau din FUDULIE, însă Iohannis s-a îngropat cu ea

Chris Terhes, despre sesizarea CCR pe motiv că Dăncilă şi-a luat vacanţă: Nu stiu dacă această sesizare e din PROSTIE sau din FUDULIE, însă Iohannis s-a îngropat cu ea

Într-un comentariu făcut pe contul personal de socializare, preotul Terhes, îl desfiinţează pe Klaus Iohannis cu argumente solide pe tema sesizării CCR deoarece premierul Dăncilă a plecat în vacanţă. Mai mult, preşedintele Coaliţiei românilor din SUA spune: În cazul în care CCR respinge sesizarea pe fond sau pe inadmisibilitate, Iohannis pică de fazan şi, implicit, o credibilizeaza pe Dăncilă.

"Iohannis a intrat intr-o situatie fara iesire prin sesizarea CCR pe conflict cu Dancila", notează Chris Terhes pe Facebook.

Presedintele Iohannis a sesizat CCR pe conflict constitutional intre Presedinte si Premier pe motiv ca Dancila si-a luat vacanta, ocazie cu care si-a delegat "coordonarea operativa" a Guvernului vicepremierului Stanescu. Iohannis argumenteaza in sesizare ca "rolul constituțional și specificul atribuțiilor prim-ministrului presupun ca acesta să își exercite atribuțiile permanent și neîntrerupt oriunde s-ar afla, inclusiv în vacanță".

Ce precede Constituţia şi Iohannis nu ştie!

Ne puteți urmări și pe Google News

"Însă, ori de câte ori acesta ar aprecia că se află într-o imposibilitate de a-și exercita atribuțiile, chiar și cu acest prilej, devin incidente prevederile constituționale referitoare la interimatul funcției de prim-ministru", mai spune Iohannis.

Constitutia prevede la art. 107, unde se vorbeste despre primul-ministru, ca:

"(1) Primul-ministru conduce Guvernul şi coordonează activitatea membrilor acestuia, respectând atribuţiile ce le revin. De asemenea, prezintă Camerei Deputaţilor sau Senatului rapoarte şi declaraţii cu privire la politica Guvernului, care se dezbat cu prioritate. (2) Preşedintele României nu îl poate revoca pe primul-ministru.

(3) Dacă primul-ministru se află în una dintre situaţiile prevăzute la articolul 106, cu excepţia revocării, sau este în IMPOSIBILITATEA DE A-SI EXERCITA ATRIBUTIILE, Preşedintele României va desemna un alt membru al Guvernului ca prim-ministru interimar, pentru a îndeplini atribuţiile primului-ministru, până la formarea noului Guvern. Interimatul, pe perioada imposibilităţii exercitării atribuţiilor, încetează dacă primul-ministru îşi reia activitatea în Guvern."

Altfel spus, Iohannis argumenteaza ca, plecand in vacanta si delegandu-si "coordonarea operativa", Dancila nu-si poate exercita atributiile, prin urmare se impune ca el, in calitate de Presedinte, sa numeasca un premier interimar.

Nu stiu daca aceasta sesizare e din prostie sau din fudulie, insa Iohannis s-a ingropat cu ea, spune Christ Terhes

Exista numai doua finalitati ale acestei sesizari: se respinge (fie pe fond, fie pe inadmisibilitate) sau se admite.

-In cazul in care CCR respinge sesizarea pe fond sau pe inadmisibilitate, Iohannis pica de fazan si, implicit, o credibilizeaza pe Dancila.

-In cazul in care sesizarea este admisa, iar CCR spune ca, prin plecarea in vacanta, premierul se afla in "imposibilitatea de a-si exercita atributiile", asta va avea efect direct si asupra functiei lui Iohannis.

Articolele din Constitutie privind atat interimatul presedintelui cat si a premierului folosesc sintagma "imposibilitatea de a-si exercita atributiile", prin urmare sensul dat de CCR intr-un caz va fi, implicit, aplicat si in celalalt.

Functia de Presedinte, spune Constitutia, poate deveni vacanta (A) sau personana care o ocupa poate fi suspendata (B) ori sa se afle in "imposibilitatea temporara" de a o exercita (C), ocazii in care "interimatul se asigură, în ordine, de preşedintele Senatului sau de preşedintele Camerei Deputaţilor" (cf. art. 98 din Constitutie).

(A) In cazul vacantei functiei de presedinte, Constitutia este foarte clara:

"Vacanţa funcţiei de Preşedinte al României intervine în caz de demisie, de demitere din funcţie, de IMPOSIBILITATEA DEFINITIVA a exercitării atribuţiilor sau de deces" - art. 97 alin. (1) din Constitutie.

(B) In cazul suspendarii, Constitutia prevede la art. 95 intreaga procedura:

"(1) În cazul săvârşirii unor fapte grave prin care încalcă prevederile Constituţiei, Preşedintele României poate fi suspendat din funcţie de Camera Deputaţilor şi de Senat, în şedinţă comună, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor, după consultarea Curţii Constituţionale. Preşedintele poate da Parlamentului explicaţii cu privire la faptele ce i se impută.

(2) Propunerea de suspendare din funcţie poate fi iniţiată de cel puţin o treime din numărul deputaţilor şi senatorilor şi se aduce, neîntârziat, la cunoştinţă Preşedintelui.

(3) Dacă propunerea de suspendare din funcţie este aprobată, în cel mult 30 de zile se organizează un referendum pentru demiterea Preşedintelui."

(C) In cazul "imposibilitatii temporare [a Presedintelui] de a-şi exercita atribuţiile", insa, Constitutia nu prevede deloc care e procedura de constatare a acestui fapt. Constitutia spune doar ca intr-o asemenea situatie, Presedinte interimar devine presedintele Senatului sau al Camerei Deputatilor.

Daca CCR vine acum si spune ca, prin plecarea in vacanta, premierul nu-si poate exercita atributiile, prin urmare Presedintele trebuie sa desemneze un premier interminar, e lesne de inteles ca nici Presedintele nu-si poate exercita atributiile plecand in vacanta, prin urmare Parlamentul va trebui sa numeasca un Presedinte interimar cat timp Iohannis va fi plecat in vacanta.

Oricum o dai si o intorci Iohannis iese prost din situatia asta" conchide preotul Terhes.