PERICOLUL de pe CĂILE FERATE ale ROMÂNIEI. Viața călătorilor, în PERICOL. CFR vine cu o SOLUȚIE HALUCINANTĂ
- Mihaela Dan
- 10 octombrie 2018, 21:51
Pe ruta București-Timișoara, una dintre cele mai circulate linii feroviare din țară, pericolul îi pândește pe călători zilnic. Faptul că infrastructura CFR este la pamânt, nu mai reprezintă un mister pentru nimeni. Trenurile au sute de minute întârziere, condițiile de călătorie sunt la limita decenței, și nimeni nu face nimic pentru a remedia aceste aspect. Iar excepție de la situația meționată anterior nu o fac nici șinele ce travereaază Dunărea pe un viaduct din Mehedinți.
Traverse putrede, şuruburi lipsă ori care pot fi scoase cu mâna transformă orice călătorie într-un risc, sunt doar câteva neajunsuri.Cu toate acestea, poziția CFR referitor la acest aspect aste una cel puțin halucinantă. Contrar dovezilor, conducerea CFR consider că lucrurile sunt sub control. Au decis să ia însă o măsură, sperficială am putea spune: au introdus restricţii de viteză în zonă.
Viaductul în speță, este străbătut zilnic de zeci de trenuri cu care circulă mii de pasageri, iar viața lor se află constant în pericol. Pentru a nu produce vibrații care ar nu ar face altceva decât să înrăutățească lucrurile, trenurile au o limită de viteză, de 30 de km/h .
Călător: „Aşa se lasă trenul, într-o parte. Şi merge foarte încet. Vă daţi seama ce se poate întâmpla? Pleci de acasă şi nu ştii ce se întâmplă...”
Călătorii care trec zilnic prin zona respective sunt terfifiați pentru că în orice moment se poate produce o tragedie.
Părerile sunt cotradictorii. Conducerea CFR susține că pericolul este mai mic dacă trenurile merg cu viteză mică peste viaduct, iar ceferiştii îi contrazic cu vehemență.
Ion Chirculescu - impiegat de mişcare la Gara Drobeta-Turnu Severin: „Poate să cadă un eveniment şi la 5 km/h, şi la 70 şi la 100, la 140 km/h. Soluţia ar fi să băgăm bani în infrastructură”, scrie digi24.
Doar în judeţul Mehedinţi, între Drobeta-Turnu Severin şi Orşova sunt şapte viaducte pe care trece trenul deasupra Dunării. Reparaţii consistente nu au mai fost făcute de la mijlocul anilor 60, spun ceferiştii. În consecinţă, un tren a deraiat şi 7 vagoane au căzut în Dunăre acum 20 de ani.