CFR, subiect de glume după anunțul despre Serviciul InterCity

CFR, subiect de glume după anunțul despre Serviciul InterCity Tren. Sursa Foto: CFR Călători

Recent, CFR a comunicat reintroducerea serviciului InterCity, după o absență de opt ani, și a specificat că vitezele atinse vor fi chiar și de 200 km/h. Însă, anunțul a fost primit cu scepticism de românii care circulă cu trenul.

CFR Călători a comunicat faptul că „vagoanele sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele”. Declarația a stârnit hazul mulțimii, iar mulți contestă afirmațiile făcute de reprezentanții CFR.

Anunțul CFR Călători, luat în râs de români

Un exemplu elocvent este trenul InterCity București – Cluj, care parcurge cei aproximativ 490 de kilometri pe cale ferată dintre cele două orașe în opt ore și 40 de minute, tradus într-o medie de aproximativ 55 de kilometri pe oră.

Această cifră, însă, este valabilă doar în teorie, pe hârtie. În practică, trenul CFR Călători suferă adesea întârzieri, la fel ca majoritatea trenurilor care leagă cele două orașe. De exemplu, în anii '80, trenurile InterCity parcurgeau aceeași distanță în aproximativ șapte ore.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Se laudă CFR-ul cu trenurile Intercity, dar nu spune ce fel de Intercity e ăsta. Periodic merg la prietena mea, în Cluj, cu acest tren și fac în medie vreo 10 ore.

Degeaba oprește doar în trei gări dacă merge cu vreo 40 la oră și stă mai mult pe câmpuri. Am fost în Franța cu trenul între Paris și Lyon, 400 de kilometri, în două ore, iar biletul, e drept că prins la ofertă, a fost mai ieftin decât pentru București - Cluj”, a observat un român.

CFR Călători

CFR. Sursa foto: Facebook/CFRCalatori

Val de glume pe seama trenurilor InterCity

„O prietenă a cunoscut online un băiat și a decis să meargă la el, la Cluj, după ce a invitat-o. Doar că  s-a tuns cu scurt timp înainte să plece și i-a trimis o poză partenerului. Când a ajuns la Cluj, băiatul o aștepta, dar n-a mai recunoscut-o, fata avea deja părul lung”, a scris o doamnă, la anunțul CFR Călători.

„Când ești în sesiune, poți învăța toată materia, când ai ajuns în Cluj deja ești de nota 10”, a comentat un student.

„Sună ciudat, dar chiar ajută. Dacă aștepți o moștenire, pe când ajungi la destinație intri în posesia ei”, a glumit o altă persoană.

„Și eu am fost de două ori cu trenul, dus-întors București – Cluj, dar nu o să mai fac asta niciodată. M-am vindecat, nu mai urc în România într-un tren cât trăiesc. Prima dată am făcut vreo 11 ore, a doua oară și mai mult. În țara asta e o glumă proastă trenul”, a comentat alt internaut despre anunțul CFR Călători.

În același timp, alții au dat vina pe Ministerul Transporturilor, menționând că în toți acești ani nu s-a făcut nimic la CFR și la trenurile lor. Un călător a menționat că nicăieri în Uniunea Europeană nu e la fel ca în România.

Unii nu s-au lăsat descurajați de condițiile proaste din trenurile CFR Călători

La anunțul făcut de CFR Călători, au fost însă și români care au spus că au avut o experiență decentă atunci când au călătorit cu trenul de la București la Cluj. Potrivit opiniei lor, cu trenul e mai eco și ai, în plus, o călătorie mai sigură decât cu mașina.

Gara de Nord

Gara de Nord, călători. Sursa foto: Arhiva EVZ

„În Europa civilizată, călătoriile cu avionul pe distanțe mai mici de 500 de kilometri sunt oprite, se merge doar cu trenul. Așa e în Franța deja, TGV-ul merge la fel de repede ca avionul, la fel vor face și italienii, care au și ei trenuri rapide.

Așa ar trebui să facă și la noi, ar crește încasările și banii obținuți din bilete ar fi investiți în infrastructură și am avea trenuri cu adevărat rapide”, a scris un altul la anunțul CFR Călători, potrivit Adevărul.