Ambasada României în Spania transmite românilor plecați în această țară, care beneficiază de pensie plătită în România, că au obligația de a trimite un Certificat de viață către Casa Teritorială de Pensii, până la data de 31 decembrie. În caz contrar, autoritatea publică locală în cauză va suspenda drepturile cuvenite titularului.
Ambasada României în Spania transmite celor plecați acolo și care beneficiază de pensie acordată de statul român că este nevoie de completarea unui Certificat de viață, în fiecare an, altfel riscă să piardă pensia.
Românii plecați în Spania și care au pensie în România, obligați să trimită un certificat de viață
„Știați că în cazul în care locuiți și primiți în Spania o pensie plătită de către statul român, aveți obligația să transmiteți către Casa Teritorială de Pensii un Certificat de viață? Documentul se transmite anual, până cel târziu la data de 31 decembrie.
În situația în care beneficiarul nu prezintă sau nu transmite Certificatul de viață menționat până cel târziu la data de 31 decembrie a fiecărui an, Casa Teritorială de Pensii competentă suspendă drepturile cuvenite titularului, începând cu luna februarie a anului următor. Dacă veți transmite certificatul de viață după expirarea termenului indicat, drepturile cuvenite vor fi reluate în plată de la data suspendării, cu respectarea termenului general de solicitare a drepturilor suspendate”, informează Ambasada României în Spania.
Ce conține acest Certificat de viață
Reprezentanța diplomatică a României în Spania explică ce conține acest Certificat de viață, dar și pașii ce trebuie urmați pentru trimiterea sa: descărcarea certificatului, completarea și trimiterea acestuia la Casa de Pensii din teritoriu, chestiune realizabilă și prin intermediul poștei electronice.
„Dacă nu ați primit certificatul, îl puteți descărca direct de pe site-ul Casei Teritoriale de Pensii, îl puteți completa și apoi puteți obține certificarea de către o instituție competentă. (https://www.cnpp.ro/certificatul-de-viata ). Ulterior, certificatul trebuie transmis către Casa Teritorială de Pensii, pe care o puteți contacta și prin poșta electronică. Adresele de e-mail ale compartimentelor pensii comunitare din cadrul Caselor Teritoriale de Pensii sunt personalizate după modelul: judet.pi@cnpp.ro”, mai transmite Ambasada.
Doar părțile A și B din document trebuie completate de beneficiari
Certificatul de viață conține trei părți (A, B, C): Casa Teritorială de Pensii transmite la adresa din Spania pe care ați comunicat-o în prealabil, un exemplar al certificatului de viață completat în Partea A. Aveți obligația de a completa Partea B a certificatului de viață, în fața unei autorități legale (primărie, INSS sau oficiu consular al României în Spania) care trebuie să certifice faptul că documentul a fost semnat personal de titularul drepturilor.
Partea C a certificatului este completată de primărie, INSS sau oficiul consular al României în Spania", informează, pe Facebook, Ambasada României în Spania.