> Mitul 1: Cu ajutorul exercitiilor, tesutul adipos poate fi eliminat numai de pe portiunile pe care dorim sa le remodelam.

Industria frumusetii sustine conceptul conform caruia se poate elimina tesutul adipos cu ajutorul exercitiilor fizice concentrate pe abdomen, coapse, solduri. Studiile stiintifice demonstreaza ca nu poti pierde centimetri numai de pe o anumita parte a corpului.

Universitatea din Massachusetts a realizat un experiment cu ajutorul a 13 barbati, care au urmat un program de antrenament timp de o luna. Acestia au realizat zilnic exercitii concentrate pe abdomen. La sfarsitul perioadei de antrenament, analizele si masuratorile facute inainte de inceperea experimentului aratau ca subiectii au pierdut centimetri atat de pe abdomen, cat si de pe alte parti ale corpului.

>
Mitul 2: Alergarea dauneaza genunchilor.

Pana de curand, se credea ca joggingul este inamicul numarul unu al articulatiilor, insa un studiu realizat recent de Departamentul de reumatologie al Universitatii Stanford a demonstrat ca alergarea este chiar benefica si protejeaza incheieturile impotriva durerii si a artritei.

> Mitul 3: Yoga este indicata impotriva durerilor de spate.

Contorsionarile de pe salteaua de yoga pot fi bune pentru orice, dar nu si pentru spate. O echipa de cercetatori, condusa de dr. Karen Sherman, a precizat ca exercitiile complicate de yoga, efectuate sub indrumarea unui instructor slab pregatit, pot face mai mult rau decat bine.

> Mitul 4: Exercitiile Pilates iti pot garanta un corp de vedeta.

Printre fanii acestui tip de exercitii se numara Madonna, Jodie Foster si Liz Hurley. Gimnastica Pilates va poate ajuta sa aveti o inima puternica, insa nu va face mare lucru pentru a va imbunatati aspectul.

> Mitul 5: Nu trebuie sa simti ca arzi calorii pentru a te simti in forma.

Unele pareri sustin ca anumite activitati casnice, gradinaritul sau o plimbare pana la colt sunt suficiente pentru a ne pastra in forma.  Este insa nevoie de mult mai mult efort pentru a obtine un tonus muscular bun. Sunt necesare trei pana la cinci sesiuni de gimnastica pe saptamana, care sa dureze intre 20 si 60 de minute, pentru a avea o forma de invidiat.

Recomandari

Cum obtineti un corp armonios

> Faceti exercitii constant. Cateva zeci de minute de efort zilnic conteaza.

> Antrenati toate partile corpului.

> Incercati sa faceti exercitii atat in sala, la aparate, cat si in aer liber.

> Mancati echilibrat. Este indicat sa tineti si o dieta atunci cand faceti exercitii pentru a obtine rezultatele dorite.