Are chiar mai mulţi ani decât Pamela Anderson, dar, la fel ca celebra starletă blondă, atrage priviri ca un magnet şi generează comentarii "pe bandă rulantă".

Noua generaţie a supermodelului german Porsche 911 – cel mai mediatizat autoturism prezentat la recenta ediţie a Salonului auto de la Frankfurt – a ajuns, săptămâna aceasta, în România.

La fel ca în cazul altor mărci şi game auto la care vasta majoritate a şoferilor poate doar visa, noul 911 – cu un preţ minim de 97.560 de euro (cu TVA) – nu duce lipsă de doritori, chiar şi în aceste vremuri economice tulburi.

Patru compatrioţi şi-au comandat-o deja. La aproape 50 de ani, Porsche 911 arată aşa cum îl ştim dintotdeauna, detaliu care este pe placul unora, dar care, mai mult ca sigur, trezeşte un soi de regret, altora.

Premiere tehnologice

Potrivit tradiţiei, cele mai importante noutăţi trebuie identificate la nivel tehnic. Între altele, noul Porsche 911 propune un şasiu cu un ampatament mărit, direcţie asistată electric şi o prima cutie de viteze manuală cu 7+1 trepte montată pe un autoturism.

Iniţial, clienţii pot alege între două versiuni, Carrera (350 CP) şi Carrera S (400 CP), cu motoare boxer în şase cilindri, de 3.4, respectiv, 3.8 litri, ambele mai "tari" decât cele pe care le înlocuiesc.

Dacă versiunea cea mai potentă (Carrera S PDK cu pachet Sport+) se poate lăuda cu un sprint 0-100 km/h completat în numai 4,1 secunde (şi o viteză maximă care trece de 300 km/h), Carrera "simplă", dar tot cu transmisie automată face paradă cu două performanţe remarcabile pentru acest gen de autoturism, dar de altă natură: un consum mixt oficial de 8,2 "la sută" şi emisii medii de dioxid de carbon sub pragul de 200 g/km!

Porsche a livrat în primele zece luni ale acestui an peste 100.000 de maşini, la nivel mondial, în creştere de la 81.850 – câte comercializase în tot anul trecut. Din fiecare mie de autoturisme Porsche vândute, o unitate vine în România.
Citiţi şi:

  • Porsche a prezentat versiunea cabrio a gamei 911