România. Cel mai lung Drum Expres din România, ce va fi licitat într-un singur lot, a intrat în linie dreaptă. Acesta va face legătura dintre Bacău și Piatra-Neamț și va avea o lungime totală de 51 de km.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a venit cu ultimele noutăți și a informat că lucrează la elaborarea documentației necesare pentru lansarea contractului de proiectare și execuție.
Este preconizat ca documentația să fie completă și gata de atribuire în luna septembrie.
Cel mai lung Drum Expres va asigura legătura cu Autostrada Moldovei
Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț va oferi condiții de circulație moderne între cele două municipii reședință de județ și va conecta municipiul Piatra Neamț la Autostrada Moldovei A7 (Ploiești-Pașcani-Siret).
Proiectul Drum Expres Bacău-Piatra Neamț va cuprinde: 17 pasaje, șapte poduri, șase viaducte, cinci noduri rutiere, un spațiu de servicii pe ambele laturi ale drumului și un centru de întreținere și coordonare.
Durata totală a contractului va fi de 48 de luni, incluzând zece luni pentru proiectare și 38 de luni pentru construcție, potrivit CNIR.
Proiectul, unul dintre cele mai așteptate din infrastructură
Joi, înainte de aprobarea proiectului, Marcel Ciolacu a anunțat că se vor continua investițiile majore în infrastructură, inclusiv prin aprobarea Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, cu o lungime de 51 de kilometri.
Acest Drum Expres, în valoare de peste nouă miliarde de lei, este mult așteptat de locuitorii din zonă și de mediul de afaceri local, a mai evidențiat premierul.
Finanțarea va proveni în principal din fonduri europene, iar termenul pentru finalizare este de patru ani.
În începutul lunii iunie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț se apropie de faza de realizare.
Conform acestuia, indicatorii necesari pentru construcția drumului fuseseră deja avizați de Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor.