Casa Albă a căutat cei mai renumiți TikTokeri din SUA și i-a informat cu privire la modul în care se prezintă situația în Ucraina. Administrația Biden le-a dat acestora misiunea de a transmite mesaje care să ajungă la un public mai larg și mai tânăr.
SUA a decis să transmită mesaje cu privire la situația din Ucraina într-un mod corect, încercând să combată, în același timp și propaganda. Tocmai din acest motiv a căutat cei mai populari oameni din mediul online și le-a comunicat informații pe larg despre Ucraina și Rusia.
Jen Psaki, secretarul de presă al Casei Albe, și oficiali ai Consiliului Național de Securitate au susținut o ședință de informare, la care au participat aproximativ 30 de creatori de conținut. Aceștia au furnizat constant, pe canalele lor de socializare, informații cu privire la conflictul dintre Rusia și Ucraina. Mesajele au fost transmise pe TikTok, YouTube și Twitter, a relatat CNN.
Toți creatorii de conținut care au participat la această ședință au primit informații de ansamblu cu privire la cele mai recente evenimente petrecute în Ucraina. De asemenea, li s-a explicat modul în care SUA acționează în această situație.
„Materialul a fost similar cu cel oferit în apelurile de informare adresate reporterilor în ultima săptămână”, a mai transmis Casa Albă.
Oficialii americani susțin că „milioanele de vizualizări” pe care acești creatori le-au produs pentru a explica situație din Ucraina în ultimele săptămâni reprezintă ”unul dintre modurile principale prin care americanii (în special tinerii americani) află ce se întâmplă în război în timp real”.
Casa Albă vrea să combată propaganda de la Kremlin. Influencerii au un rol important
Prin acest program, SUA vrea să combată, prin acest mod, dezinformarea pe care Rusia o lansează pe rețelele de socializare.
„Deoarece guvernul rus a început să plătească creatorii TikTok pentru a produce propagandă pro-Kremlin, astfel de briefing-uri sunt un instrument esențial pentru a ne asigura că acesti creatori de conținut pot primi răspunsuri la întrebările lor și le pot oferi informații exacte urmăritorilor lor”, a spus oficialul Casei Albe.
„Cred că este grozav că folosesc căi alternative, în special prin creatorii de conținut pe TikTok și în alte părți, pentru a răspândi informații reale și a combate dezinformarea”, a spus unul dintre cei mai influenți TikTokeri, adăugând că „există atât de multă dezinformare acolo care trebuie dezmințită.”
Nu este pentru prima dată când Casa Albă solicită ajutorul TikTokerilor. Aceștia au fost implicați și în campaniile COVID-19, realizând conversații cu privire la importanța vaccinării.
„Cred că ceea ce oamenii trebuie să înțeleagă este puterea absolută pe care o are TikTok, indiferent dacă le place sau nu”, a spus Aidan Kohn-Murphy, fondatorul și directorul executiv al Gen-Z for Change, în vârstă de 18 ani. -coaliție profit a peste 500 de creatori de rețele sociale.