Este vorba despre jurnaliștii Dmitri Simakov, Boris Safronov, Filip Sterkin, Kiril Kharatyan și Alexander Gubsky.

Redactorii senior de la „Vedomosti” (unul din cele mai proeminente ziare de afaceri din Rusia), au renunțat luni la protestul împotriva a ceea ce spun că este cenzură sub o nouă conducere.

Vedomosti este unul dintre ultimele ziare independente importante din Rusia, în care jurnaliștii sunt din ce în ce mai constrânşi din cauza presiunilor care vin de la Kremlin.

„Toți cei cinci redactori adjuncți de la Vedomosti părăsesc ziarul în semn de protest pentru numirea lui Andrei Șmarov ca redactor-șef”, a spus ziarul. Boris Safronov, unul dintre editorii care și-a dat demisia crede că „în curând vechea Vedomosti nu va mai fi”.

Lansat în 1999, ziarul Vedomosti a fost co-fondat și co-deținut de antreprenorul olandez Derk Sauer Independent Media şi London Times Financial alături de cotidianul american The Wall Street Journal.

„Pentru noi, a fost imposibil să mai muncim cu un șef pentru care nu există reguli, standarde și principii”, a declarat Safronov, unul dintre editorii care au demisionat.

Noul redactor-șef Andrei Shmarov a declarat la rândul său că demisia celor cinci jurnaliști reprezintă o pierdere majoră pentru ziarul „Vedomosti”.

În luna aprilie anul curent, un reporter al aceleiași publicații s-a plâns public de faptul că același Shmarov, care era editor – șef, ar fi interzis redacției să scrie într-o manieră negativă despre planurile lui Vladimir Putin de a schimba Constituția astfel încât să poată rămâne la putere până în 2036. Mai mult, Andrei Shmarov și-ar fi amenințat subalternii că îi dă afară dacă se vor opune acestei politici editoriale.

Era una din puținele publicații care nu se supunea Kremlinului

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE