Asociaţia reclamă faptul că spotul publicitar induce telespectatorul în eroare din moment ce dispune de „animarea fotografiei cu imaginea lui Constantin Brâncuşi prin mijloace electronice care lasă impresia unui document autentic“. Totodată, Asociaţia Proiect Urban arată că agenţia de publicitate care a realizat clipul video „a creat o falsă confesiune a marelui artist“, motiv pentru care publicul care îl urmăreşte poate să fie indus în eroare de „o mistificare a realităţii“, filmarea neavând loc niciodată.

Nu există

În aceeaşi reclamaţie, asociaţia spune că „ideile enunţate de personajul reclamei nu aparţin lui Constantin Brâncuşi, ci reprezintă un colaj realizat de idei dispersate.
Nu există certitudinea şi dovezi clare că aceste păreri au aparţinut marelui artist“. „De altfel, se pare că nu există înregistrări originale de arhivă care să ateste vocea reală a marelui artist“, se mai specifică în aceeaşi cerere adresată CNA. Animarea imaginii statice a lui Constantin Brâncuşi duce la manipularea identităţii şi amprentei personale a marelui sculptor, fapt care arată că spotul publicitar este doar o creaţia a departamentului de copyright al agenţiei care a fost angajată să realizeze reclama, arată asociaţia care solicită CNA să dispună încetarea publicării clipului până la corectarea lui.