Potrivit armatorului, șefii autorității care administrează Canalul Suez au reținut marinarii pe post de garanție pentru primirea banilor.

Autoritățile egiptene neagă că echipajul Ever Given ar fi reținut pe navă. Acestea au negat faptul că marinarii ar reprezenta o monedă de schimb.

Oficialii egipteni susțin că marinarii sunt liberi să plece, dar pun problema personalului care trebuie să rămână pe navă pentru a o coordona în toată această perioadă cât este reținută.

Autoritatea Canalului Suez (SCA) a sechestrat nava Ever Given în așteptarea sumei de 916 milioane de dolari care a fost pusă în joc și despre care companiile de asigurări maritime spun că este “umflată exagerat și revoltătoare”, “fără o justificare reală”.

Marinarii nu au fot reținuți

“Nu este nimic adevărat în acuzațiile că echipajul a fost reținut”, a declarat șeful SCA, Osama Rabie, citat de Business Insider.

Acesta a precizat că marinarii sunt liberi să plece oricând doresc, însă căpitanul vasului trebuie să rămână.

SCA comunica în 15 aprilie că a permis plecarea a doi marinari de pe Ever Given “pentru motive personale urgente”. În ceea ce îi privește pe ceilalți 24 de marinari nu a fost făcut însă niciun anunț, ceea ce a creat neliniște cu privire la motivul pentru care ei sunt încă ținuți pe navă.

Abdulgani Serang, șeful Uniunii Naționale a Marinarilor din India, reprezentantul sindicatului echipajului, a declarat săptămâna trecută pentru The Guardian că membrii echipajului nu trebuie “ținuți pentru răscumpărare”. El a spus atunci că speră că altor trei marinari li se va permite să plece acasă și să fie înlocuiți cu alți trei marinari.

Rockford Weitz, directorul Programului de studii maritime Fletcher de la Universitatea Tufts, a declarat pentru Insider că nu este clar care ar trebui să fie numărul de membri ai echipajului necesar, așa cum invocă autoritățile egiptene.

“S-ar putea argumenta că o navă reținută nu are nevoie de un echipaj complet până când nu este din nou în circuit”, a spus el, adăugând că schimbările echipajului au fost complicate de pandemia COVID-19 .

“Din punctul meu de vedere, reticența SCA de a permite mai multor membri ai echipajului să debarce fără a fi înlocuiți cu alți membri noi ai echipajului este o strategie de negociere”, a spus Weitz.