Românii se pregătesc deja pentru Valentines Day (Ziua Îndrăgostiților), iar un număr mare dintre aceștia preferă să cumpere cadouri online.
Românii se pregătesc din plin pentru Valentines Day și scot din buzunare bani grei pentru cadouri.
Un procent colosal, de 51% dintre români se pregătesc deja pentru Valentines Day (n.r. Ziua Îndrăgostiților).
Acest procent reprezintă, de fapt, numărul celor care vor achiziționa cadouri online.
60% dintre persoane preferă însă să ia cadouri din apropierea casei.
În ultimii 10 ani, românii au crescut treptat sumele „investite” de Ziua Îndrăgostiților. Astfel, în 10 ani s-a ajuns la o creștere de aproximativ 411%.
Numărul tranzacțiilor efectuate cu ocazia Valentines Day a crescut cu 1701%.
Ce cadouri cumpără românii de Valentines Day?
Se știe că românii sunt foarte consecvenți. De aceea, cele mai multe persoane se rezumă la cadouri tradiționale pentru Valentines Day.
Buchete de flori (+1258%), restaurante (+774%), bijuterii (+342%) şi excursii romantice (+225%) rămân preferatele oamenilor.
În anul 2011, românii cheltuiau pentru cadouri aproximativ 3 milioane de dolari. În anul 2020, de Ziua Îndrăgostiților, ei au cheltuit peste 16 milioane de dolari.
De asemenea, volumul cheltuielilor destinate excursiilor a depăşit 3 milioane de dolari, anul trecut, iar achiziţiile de buchete de flori au avut o valoare totală de peste 200.000 de dolari.
Tot în 2020, românii au investit peste un milion de dolari în achiziţia de bijuterii, comparativ cu mai mult de 300.000 de dolari, cu zece ani în urmă.
În ceea ce priveşte cumpărăturile online din preajma Zilei Îndrăgostiţilor, studiul relevă un avans record al tranzacţiilor online, de 633% pe parcusul ultimilor zece ani.
Ce alte experiențe romantice mai pot pregăti românii?
Deși nu multe persoane se mai gândesc la astfel de cadouri, o parte dintre români sunt atrași de partea „clasică” a unei relații.
Ei preferă peste orice altceva o masă gătită acasă (42%), o plimbare în parc (39%), preparate de la restaurant livrate acasă (29%) sau un maraton de filme acasă (26%).
De asemenea, la mare căutare sunt și plimbările prin oraşul natal (20%) sau un picnic în casă (13%). Nici o zi de spa acasă (13%) nu sună prea rău. O seară de jocuri (11%), un picnic spontan afară (9%) sunt din nou favorite.
Fiind anul pandemiei, unii români preferă ca de Valentines Day să-și „dea o întâlnire” pe o platformă online (7%), scrie Agerpres.