Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, încercat să explice de ce sistemul de localizare pe care poliţia din Caracal îl avea din 2015 a stat nefolosit şi, în cele din urmă, trimis la Slatina.

„Vreau să va spun ca există o prevedere în statutul poliţistului, care e destul de ciudată. Dacă  timp de 6 luni nu ai aflat de fapta unui poliţist şi într-un an nu s-a aplicat nicio măsură, fapta se prescrie. Voi investiga această informaţie”, a declarat Marcel Vela, într-o intervenție telefonică la România TV, marţi seară, în emisiunea lui Victor Ciutacu.

Ministrul de Interne a explicat că mai există şi o altă problemă legată de acest aparat, cumpărat din fonduri europene.

„Problema e delicată şi din punct de vedere al implementării proiectului. Dacă era proiect european şi nu a fost implementat cum era prevăzut în caietul de sarcini, sumele sunt imputabile celor care nu au respectat proiectul. Investigaţia va fi la nivel naţional”, a precizat Vela.

„Dacă într-un an nu ai aplicat o sancţiune, ea se prescrie. O să încerc mâine să verific toate aspectele legate de această dezvăluire  care a fost prezentată în această seară”, a sublinait ministrul.

Dan Andronic, prezent în emisiune, i-a sugerat ministrului: „Poate întrebaţi şi la alte inspectorate unde mai există asemenea aprate care zac prin garaj, eu nu cred că e un singur caz”.

Evident, a răspuns ministrul, investigaţia va fi la nivel naţional. Vorbim de viaţa unui om, nu de un aparat, l-a completat Andronic: „Nu contează cât a costat, putea costa un leu putea să coste 100 de lei. Singurul lucru care contează este că nu l-au folosit când ar fi putut să-l folosească. Nimeni nu părea a avea o responsabilitate cu excepţia lui Dincă care şi le-a asumat pe toate”.

Întrebat de statutul poliţiştilor, ministrul a subliniat „că planul pe care l-a anunţat acum o lună şi jumătate de reorganizare a poliţiei , acţiune care a avut parte o  largă consultare, adică am consultat 16  sindicate din poliţie , inspectori generali , comandanţi inspectori judeţeni, şi mai mult a fost demarată şi o analiză cu  ataşaţii pe afaceri interne de la ambasadele din Europa  şi inclusiv un schimb de păreri  cu ataşaţii  de Afaceri Interne din Bucureşti  ale altor ambasade străine”.

Toate acestea erau sintetizate, programate, pentru a fi prezentate în mod public dar, nu mai putem emite ordonanţe de urgenţă de miercuri şi deocamdată până la alegerile anticipate ordonante de urgenţă nu mai poate fi emisă.

Întrebat: unde a mers 25 de ordonanţe nu mergea a 26-a? Ministru a răspuns că nu era finalizată pentru că au fost 400 de propuneri care trebuiau structurate pentru că unele s-au suprapus. În completare, Dan Andonic i-a spus ministrului că nu rămâne decât să fie finalizată. Sau, ţineţi ordonaţă de urgeţă în sertar şi când vine Guvernul o scoateţi”.

Florin Feticu, șeful Direcției 112 din STS, despre cazul Alexandrei

La conferința de presă organizată de STS la Centrul Municipal Integrat pentru Situații de Urgență, chiar în ziua în care în Europa data de 11 februarie reprezintă „Ziua numărului de urgență 112”, Gabriel Feticu, șeful Direcției 112, a afirmat că ar și-ar fi dorit mai multă empatie în cazul Alexandrei.

„Fiecare apel are o anumită încărcătură. Din punct de vedere procedural, operatoarea noastră a preluat, procesat şi transferat corect. Din punct de vedere al empatiei, cu siguranţă ne-am fi dorit mult mai mult decât atât. Există pentru fiecare apel o anumită încărcătură. Cu siguranţă ne-am fi dorit mai multă empatie în acel caz”, a afirmat Feticu.

El a adăugat că operatorii din sistemul 112 fac cursuri periodice, „pentru creşterea rezilienţei şi a competenţelor de comunicare”.

„Apelurile, noi, din exterior, le putem vedea mai grave sau mai puţin grave. Pentru operatorul care trebuie să ia decizie pe secundă, în secunda respectivă, există doar încărcătură”, a punctat şeful Direcţiei 112.

Te-ar putea interesa și: