România. Cătălin Predoiu a anunțat că digitalizarea la Ministerul Afacerilor Interne a facilitat soluționarea mai rapidă a problemelor și la o comunicare mai facilă cu oamenii. Obiectivele sale au dus la debirocratizarea activității ministerului și asigurarea resurselor digitale în misiunile polițiștilor.
Cătălin Predoiu, despre transformarea digitală la MAI în mandatul său
De asemenea, MAI, sub conducerea lui Cătălin Predoiu, debirocratizarea serviciilor, a fost un obiectiv atins în mare măsură prin intermediul HUB-ului de servicii la nivelul ministerului, respectiv prima infrastructură de tip cloud la nivel guvernamental și primul portal integrat. HUB-ul MAI a fost accesat până acum de peste 14 milioane de ori.
Ministerul Afacerilor Interne anunță principalele repere ale transformării digitale, în mandatul ministrului Cătălin Predoiu, cu obiectivul de a soluționa mai rapid solicitările cetățenilor, de a răspunde nevoilor cetățenilor printr-o comunicare facilă și pentru a crește nivelul de transparență instituțională.
S-au eliberat peste 500.000 de certificate de cazier juridic
Prin intermediul HUB-ului s-au eliberat peste 500.000 de certificate de cazier juridic, documente are sunt generate acum online, fără taxe și timpi de așteptare.
Important de precizat faptul că până acum cazierul era eliberat la ghișeu, cu plata taxei de timbru sau de urgență și timp de așteptare, atât la cozi la ghișeu, cât și a documentului pentru o perioadă de peste 10 zile.
Digitalizarea serviciilor MAI, sub mandatul lui Cătălin Predoiu, a făcut posibilă, de asemenea, programarea pentru pașaport prin servicii informatizate. S-au făcut peste 1 milion de programări online pentru eliberarea pașapoartelor.
Și Poliția Rutieră este în proces de digitalizare accentuată
De asemenea, și Poliția Rutieră este în proces de digitalizare accentuată, prin activarea sistemului de evidență a abaterilor, sesizarea conducerii agresive în trafic, eliminarea cozilor la ghișee pentru eliberare documente, scurtarea timpilor de așteptare pentru eliberarea permiselor de conducere și a certificatelor de înmatriculare.
În domeniul situațiilor de urgență, sistemul RO-ALERT este îmbunătățit constant și adaptat nevoilor (se anunță în prezent și alte situații de urgență, cum ar fi prezența în zonă a animalelor periculoase), iar inspectoratele de urgență și-au digitalizat activitatea, se arată în comunicatul MAI.