Cărți de identitate electronice. Toți românii vor intra în posesia noilor acte

Buletin. Sursa foto: arhiva EVZ

Cărți de identitate electronice. Nu mai este mult până când vom avea astfel de acte de identitate. Acum se emit la Cluj, dar autoritățile promit că în câteva luni vor fi emise și în București. Înaintea acestora locuitorii din Capitală vor avea acces la noile certificate de naștere și de căsătorie electronice.

Cărți de identitate electronice pentru români

Cătălin Giulescu, directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, a declarat că eliberarea de cărți de identitate va începe și în București în câteva luni. dând termen jumătate de an.

„În momentul acesta se desfășoară niște teste tehnice pentru a verifica sub aspectul securității ceea ce am proiectat. Eu apreciez că în câteva luni, mai puțin de șase luni cartea electronică va fi disponibilă inițial în București, după care va fi extinsă într-un ritm foarte alert. Ca să să vă faceți o idee, noi avem un target anul acesta, o obligație, să avem la 31 decembrie să avem 1,7 milioane de cărți electronice de identitate în circulație.

Acum se emit la Cluj. Am depășit cifra de 19.000 de instrumente de acest gen emise la Cluj. Cetățenii posesori a acestui prototip, care a fost în teste, e vorba de proiectul pilot la Cluj, vor avea posibilitatea să le preschimbe cu nou prototip, având în vedere că acesta va fi mult, mult mai versatil decât ceea ce emitem în momentul acesta”, a declarat Cătălin Giulescu.

Cărți de identitate electronice pentru români. Sursa foto: Facebook

Va fi o avalanșă de servicii publice digitale

Cătălin Giulescu a precizat că, pe lângă autentificare, noul sistem cu acte electronice va elimina din birocrație. Practic, totul va fi într-un sistem digital. Mai mult, actele vor putea fi accesate online.

„Întreaga administrație publică, prin interoperabilizare, va permite accesul cetățeanului în orice sistem al administrației publice. În momentul acesta, noi colaborăm cu mai multe autorități publice din România. Vă pot spune că va fi o avalanșă de servicii publice digitale expuse, cel puțin până la finalul acestui an și continuând cu anul viitor”, a mai declarat șeful Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date.

Cărți de identitate electronice și actele de la starea civilă

Cătălin Giulescu a precizat că deja funcționează un sistem informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă.

„Avem un județ conectat la acest sistem și se generează acte digitale chiar în momentele în care discutăm. Eu zic că într-un foarte scurt timp, într-un interval de câteva săptămâni, va fi accesibil de către cetățeni și de către celelalte autorități publice. Punerea în funcțiune va fi făcută gradual, inițial la nivelul unor județe, după care va fi extins la nivelul tuturor județelor.

Este vorba de actele de stare civilă, astfel încât cetățenii să poată să își poată obține certificatele de stare civilă și, foarte important, celelalte autorități publice, gradual se vor interconecta la acest sistem, astfel încât este doar o previziune pe care o fac eu. În următorii doi, trei ani, în România, nimeni, nicio autoritate publică nu-i va mai solicita certificatul de naștere sau de căsătorie, acesta putând fi obținut automat din sistemul informatic”, a mai subliniat  Cătălin Giulescu.

S-a digitalizat întreaga arhivă din ultima 100 de ani

Cătălin Giulescu a mai declarat că autoritatea pe care o conduce a digitalizat întreaga arhivă din ultima 100 de ani. Mai exact, începând cu ianuarie 1921.

„Toate actele de stare civilă care atestă nașterea, căsătoria sau decesul ori divorțul, toate au fost digitalizate. În momentul acesta sunt 68,5 milioane de acte de stare civilă digitale încărcate deja în sistem și mai lucrăm pentru verificarea calității pentru aproximativ 9 milioane de acte de stare civilă”, a concluzionat Cătălin Giulescu, potrivit stirileprotv.ro.