Carrefour a anunţat că nu va mai comercializa produse PepsiCo din cauza preţurilor mari. De asemenea, şi alte produse la fel de îndrăgite de clienţi nu vor mai fi comercializate.
Carrefour vine cu un anunţ neaşteptat de clienţi la început de an. Lanţul de magazine din Franţa a informat că nu va mai vinde produse PepsiCo. Printre aceste sunt Pepsi, chipsurile Lay's şi 7up, deoarece acestea au devenit prea scumpe.
Carrefour renunţă la Pepsi
Purtătorul de cuvânt al retailerului a declarat că de joi, rafturile cu produse PepsiCo din magazinele Carrefour din Franţa vor avea un anunţ în care se precizează:
„Nu mai vindem această marcă în urma creşterilor inacceptabile de preţuri”.
Reprezentanţii PepsiCo nu au răspuns solicitărilor de a comenta informaţia.
În octombrie, compania americană anunţase că intenţionează o majorare „modestă” a preţurilor în acest an. Cererea fiind solidă, în pofida preţurilor ridicate astfel încât a revizuit în creştere, de trei ori, estimările privind profitul din 2023.
În 2023, comercianţii cu amănuntul de produse alimentare din câteva ţări, inclusiv Germania şi Belgia, au anunţat că au oprit comenzile de la furnizorii de produse alimentare, în urma majorării preţurilor, o tactică în negocierile de preţuri, care au devenit mult mai dure, în contextul inflaţiei ridicate.
Carrefour nu mai vinde aceste produse. Sursa foto: Facebook
Nu se ştie ce se va întâmpla cu produsele aflate deja pe raft
Deocamdată nu se ştie dacă produsele PepsiCo care sunt deja pe rafturile Carrefour vor fi retrase de la vânzare. Carrefour este unul dintre cei mai activi retaileri care contestă majorările de preţuri ale companiilor de bunuri de consum şi ale furnizorilor globali de produse alimentare.
În cadrul eforturile de reducere a inflaţiei, Guvernul francez a cerut retailerilor şi furnizorilor să demareze în ianuarie negocierile anuale privind preţurile, cu două luni mai devreme decât de obicei.
Datele preliminare publicate joi arată că în decembrie preţurile de consum au crescut în Franţa cu 4,1% în ritm anual.
Anul trecut, Carrefour a demarat o campanie lipind avertismente pentru produsele care s-au micşorat în dimensiune, dar care costă mai mult.
Preţurile de consum au crescut în decembrie cu 4,1%
Date preliminare ale biroului de statistică INSEE au arătat joi că preţurile de consum în Franţa au crescut cu 4,1% în decembrie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, inflaţia alimentară anuală scăzând la 7,1% de la 7,7% în luna precedentă.
Ministrul de Finanţe al Franţei a ameninţat anterior că va recupera ceea ce el a descris drept profituri „necuvenite” de la companiile alimentare, cu taxe speciale, dacă nu îşi transferă propriile costuri mai mici consumatorilor care se confruntă deja cu facturile mari la energie.