Se spune că „negrul slăbeşte”, cel puţin în ceea ce priveşte femeile, şi e considerată o culoare acromatică elegantă folosită de oameni la teatru, la întâlniri, la gale, iar cine are o maşină negră, norocul lui, pentru că negrul aduce după sine încă un avantaj la maşini: valorează mai mult decât altele.

Importanţa caroseriei la maşina viitorului

Cine posedă o maşină neagrătotal black”, iar într-o bună zi se hotărăşte s-o vândă, ar putea câştiga cu 10,2 % mai mult decât acelaşi model, chilometraj şi starea generală asemănătoare, dar de culoare diferită. Acele procente înseamnă circa 2.000 de euro, ceea ce nu este un mărunţiş. Deci, dacă nu există preferinţe asupra culorii, germanii sfătuiesc achiziţia uneia de culoare neagră pentru o sumă importantă atunci când se hotărăşte vânzarea ei către alţii. Pe locul doi în acest curios clasament se află culoarea portocalie, care valorează cu 9,8 % mai mult, maşinile galbene completează podiumul cu un suprapreţ de 9,3%.

Încet-încet, coborând spre coada clasamentului, găsim griul, tonalitate foarte căutată şi pentru aceasta cu un surplus care merge de la 5 la 8% mai mult, chiar dacă după statisticile firmelor de asigurări, nu este recomandat fiindcă este mai frecvent implicat în accidente: motivaţia principală este că această culoare nu iese în evidenţă pe şosea şi e mai dificil de observat spre apus.

Care valoreză mai puţin

Dacă am văzut pe de o parte diferenţa în pozitiv, abisul faţă de alte culori este incredibil: o caroserie argintie, poate valora de-a dreptul cu până la 25,2% mai puţin, iar dacă e aurie se ajunge la -28% (chiar dacă acestea reprezintă doar 0,2% din maşini). La polul opus, este verdele cu minus 14%, roşul cu 11,7% şi albastrul până la 11%.

Culorile viitorului

PPG Industries, cea mai mare firmă de vopseluri auto din lume şi furnizor global al acestora, dar şi de materiale speciale, cu sediul la Pittsburg, în Pennsylavania, a dezvăluit noua gamă cromatică de vopseluri care vor fi folosite la sute de automobile de acum în următorii ani.

Proiectul a luat numele de Extra-Ordinary şi are obiectivul de a crea noi idei şi tendinţe pentru vopsirea în sectorul automobilistic: după cum se citeşte în revista Volante, pentru a face asta, PGG a realizat 80 de tonalităţi diferite de culori grupate în cinci categorii mai mari, în baza mesajului pe care multiplele colorări trebuie să le comunice.

Aceste grupări iau numele de „so concious”, „so ethical”, „so normal”, „so beautiful” şi „so bold” şi exprimă respectiv dorinţa de schimbare, atenţia la sustenabilitate, dorinţa de reîntoarcere la normalitate, frumuseţea şi îndrăzneala.

Toate noile culori scot în evidenţă nuanţele maşinii datorită liniilor caroseriei şi a impactului pe care îl are lumina pe suprafaţa sa

Prevalează culorile cu tonalităţi calde care pleacă de la roşu la portocaliu trecând prin nuanţe castanii fără a uita albul, culoare foarte des aleasă de automobilişti şi reinterpretată în multiple variaţii cromatice, apoi albastru şi negru, făcute mai „intrigante” de un finisaj olografic, scrie Il Giornale.