Ionel Scrioşteanu a spus când se va atinge borna de 1.000 de kilometri de drum de mare viteză în România. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a subliniat că 16 miliarde de lei vor fi folosiți pentru infrastructura rutieră.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a spus că borna de 1.000 de kilometri de drum de mare viteză va fi atinsă până la finalul lunii iunie. În această categorie sunt incluse și drumurile expres. Oficialul a subliniat că acest prag trebuia îndeplinit cu mai mulți ani în urmă. Scrioșteanu a precizat că Ministerul Transporturilor urmează să înregistreze mai multe premiere.
„Anul acesta va fi un an cu câteva premiere. E o premieră tristă pentru că doar după treizeci şi ceva de ani atingem această cifră, doar că trebuia atinsă mult, mult mai demult. O altă premieră pe care vrem să o atingem până la sfârşitul anului o reprezintă o altă mie de kilometri şi am vrea să atingem ţinta de o mie de kilometri cu contract de execuţie lucrări, adică să avem o predictibilitate pe următoarea mie”, a declarat Ionel Scrioșteanu.
Acesta a mai adăugat că a observat o tendință pozitivă în ceea ce privește transporturile rutiere în ultimii trei ani. Secretarul de stat a subliniat că numărul contractelor care se confruntau cu probleme s-a împuținut și tot mai multe contracte merg pe un drum pozitiv. Acest lucru se întâmplă „datorită faptului că avem constructori care au învăţat”, a spus Scrioșteanu.
Câți bani se vor cheltui pentru infrastructura rutieră
Oficialul din Transporturi a transmis că aproximativ 16 miliarde de lei vor fi folosiți pentru infrastructura rutieră în 2023. Este important de precizat că în anul 2019 pentru infrastructura rutieră au fost alocate fonduri în valoare de 2,7 miliarde de lei. Scrioșteanu a explicat de ce în România nu au putut fi construite drmuri de mare viteză în ultimii 30 de ani în ciuda faptului că au existat fonduri.
Secretarul de stat a subliniat că motivele sunt legate de incapacitatea administrativă şi de instabilitatea politică. De asemenea, Scrioșteanu a precizat că proiectele privind drumurile de mare vitează nu au fost prioritizate la nivelul Ministerului Transporturilor. Aceasta au fost principalele cauza pentru care instituția condusă în prezent de Sorin Grindeanu nu a înregistrat performanțe în producția de autostrăzi, a mai spus Scrioșteanu în timpul emisiunii „În fața ta” de la Digi24.