Grăsimile animale sunt considerate deșeuri, astfel încât combustibilul de aviație fabricat din acest material are o amprentă de carbon mult mai mică. Ideea folosirii unor astfel de combustibili în industria aviatică este din ce în ce mai mult pusă pe tapet la nivelul Uniunii Europene.
Se așteaptă ca cererea de combustibil obținut din subproduse de origine animală să se tripleze până în 2030, iar companiile aeriene să fie în topul celor care folosesc acest tip ce combustibil. Companiile aeriene se află sub presiune pentru a reduce emisiile uriașe de dioxid de carbon, care provin în principal din arderea kerosenului de origine fosilă în motoarele aeronavelor.
Studiul realizat de Transport & Environment subliniază faptul că planeta nu ar putea produce un număr suficient de mare de animale, care ar trebui să fie sacrificate, pentru a produce acest tip de combustibil.
”Nu există o ofertă nesfârșită de animale sau de grăsimi animale. Așa că, dacă se pune o sursă de cerere suplimentară masivă, de oriunde din aviație, în acest caz, industriile în care se folosește în prezent grăsimea, vor trebui să caute alternative. Iar această alternativă este uleiul de palmier. Deci, indirect, aviația va fi responsabilă pentru creșterea cantității de ulei de palmier care trece prin sistemele europene”, a declarat Matt Finch de la Transport & Environment.
Nu este o soluție bună
Cu toate acestea, în ultimii aproximativ 20 de ani, biodiesel-ul obținut din aceste deșeuri animale sau din uleiuri de gătit folosite a crescut constant în Marea Britanie și în alte țări.
În întreaga Europă, combustibilul obținut din animale moarte a crescut de patruzeci de ori din 2006, și până în prezent, potrivit noilor cercetări.
O mare parte din acest material este utilizat în autoturisme și camioane sub formă de biodiesel, care este clasificat ca fiind un combustibil durabil și, ca atare, are o amprentă de carbon mult mai mică în conformitate cu normele în vigoare.
Grăsimea de porc are limitele ei
Există diferențe semnificative de abordare între Regatul Unit și Uniunea Europeană. În timp ce Marea Britanie vrea să limiteze utilizarea grăsimii de animale, de mai bună calitate în combustibil, Europa vrea reducerea gazelor cu efect de seră cu orice preț, inclusiv prin utilizarea combistibililor obținut din grăsime de animale.
Odată cu creșterea cererii, prețurile vor crește, iar acest lucru va încuraja probabil exporturile din Regatul Unit, ceea ce va avea consecințe.
Companiile aeriene se află sub presiune pentru a reduce emisiile cauzate de arderea combustibililor fosili
De câți porci morți ai nevoie pentru a alimenta un avion
Potrivit Transport & Environment, un zbor de la Paris la New York ar avea nevoie de grăsime de la 8.800 de porci morți dacă tot combustibilul ar proveni din surse animale.
Având în vedere că este posibil ca Marea Britanie să restricționeze utilizarea produselor de origine animală și a uleiurilor de gătit folosite, zborurile care se realimentează în Marea Britanie vor avea probabil doar cantități mici de materiale de origine animală în motoare.
În UE, companiile aeriene vor avea un obiectiv de 6% de combustibil sustenabil pentru aviație pentru 2030, din care 1,2% trebuie să provină din e-kerosen.
Presupunând că restul de 4,8% este derivat în întregime din grăsime animală, ar fi nevoie de aproximativ 400 de porci pe zbor transatlantic, arată BBC.