CĂLIN HERA: Cel mai plictisit om din România

CĂLIN HERA: Cel mai plictisit om din România

În Bucureşti trăieşte un om care se plictiseşte cumplit. Nu ştiu la ce oră merge la serviciu şi ce face acolo. Dar poate că nu asta e important.

Vorba aia, biroul primarului e Oraşul. Căci la primarul general al Capitalei mă refer. E atât de banală constatarea că Sorin Oprescu nu face nimic încât a devenit axiomă. Aici intervine paradoxul: deşi nu face, şi lumea ştie că nu face, el s-a cocoţat în topul încrederii populaţiei. Şi chiar dacă se alintă acum că nici nu-i trece asta prin gând, se pregăteşte pentru prezidenţiale. Altfel de ce să se fi deranjat să apară la televizor la o banală „întâlnire cu reprezentanţii RATB”?

Evenimentul care trebuia să-l prezinte „la lucru” într-o zi de duminică a fost organizat în pripă, în legătură poate cu sondajul de opinie ICCV. Reţeta e simplă: a zis la sondaj că bucureştenii sunt nemul ţu miţi de calitatea transportului public şi că vor culoare unice de deplasare în trafic? A zis, deci Oprescu a vorbit fix despre asta. A zis sondajul că bucureştenii vor transport de noapte şi punctualitate? Aţi ghicit: a zis sondajul, a zis şi Oprescu. Mă rog, a încercat să zică.

Rareori am văzut un discurs mai incoerent! Dar de ce-i zic discurs? Opres cu avea probabil însăilate pe hârtie câteva cuvintecheie: „siguranţa cetăţea nu lui”, „transport civilizat”, „benzi unice”, „fe mei, bătrâni, copii”, „este civilizat şi onorant să ai grijă de” şi a încercat să croşe teze în jurul lor. A ieşit vorbăraie goală, călăuzită exclusiv după principiul „Sorine, fă-te că lucrezi!”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Vă ofer câteva fragmente şi o precizare: este posibil să nu înţelegeţi mare lucru, dar nu e vina dumneavoastră: „... importanţa siguranţei cetăţeanului în mijloacele de transport face parte din priorităţile noastre, acelea de a dezvolta transportul în comun, cu componentele lui importante: tramvaie, troleibuze şi autobuze. Aş vrea să vă spunem că asigurăm un climat de linişte şi de transport civilizat. Poate că nu s-a reuşit până acuma într-o proporţie mai mare. Noi dorim să o realizăm într-o proporţie mai mare, acest transport civilizat, de la benzile unice şi, cât de curând, vom începe experimentul pe bulevarde mari, la timpul potrivit veţi avea toate datele (…) Căutăm să optimizăm timpii de sosire în staţie şi în felul acesta să nu mai supraîn cărcăm şi să transportăm în condiţii câteo dată necivilizate, din cauza înghesuielii, bineînţeles, o mulţime de locuitori ai ora şului Bucureşti. (...) Siguranţa cetăţeanului e importantă pentru că nu inventăm noi acum nici roata, nici apa caldă, dar încer căm să organizăm un transport în comun punctual (...), în special noaptea pentru că am primit semnale (...) astfel încât oamenii să poată să circule în siguranţă, în special femeile care ies de la servici şi se îndreaptă către casă. În primul rând ar fi bătrânii şi copiii, de ce copiii şi bătrânii? Pentru o mulţime de cauze, fie şi pentru că ei sunt persoane care nu se pot apăra de cele mai multe ori. Este civilizat şi în acelaşi timp onorant să ai grijă de categoriile mai sensibile...”.

Eu nu sunt de acord cu ideea că românii au conducătorii pe care îi merită. Râdem de „muieţi-s posmagii?”, de „Povestea prostului”, dar, vorba Anei Blandiana, suntem un popor vegetal dacă privim hipnotizat-resemnat la plictisul lui Sorin Oprescu, alesul.