Românii ar putea avea parte de o nouă autostradă, însă nu construită de autoritățile de la noi. Bulgarii au decis să își crească șansele de turism și nu numai, așa că au în plan construirea unei autostrăzi care să lege Constanța de Burgas. Acest proiect face parte dintr-o viziune mult mai mare, aceea de a crea un inel în jurul Mării Negre.
Bulgarii vin cu vești bune pentru românii care își petrec vacanțele de vară pe litoralul din statul vecin. Oficialii de la Sofia vor să facă progrese în ceea ce privește infrastructura, iar câțiva kilometri din țara noastră sunt incluși în planurile lor de viitor.
Este posibil ca o nouă autostradă să fie construită în România, una care să lege Constanța de Burgas. Proiectul autorităților din Bulgaria va face legătură între porturile de la Burgas și Varna de Constanța și astfel va fi fluidizat traficul în zona frecventată de turiștii români. Balcic și Nisipurile de Aur au devenit stațiunile preferate ale românilor în ultimii ani, alegând să își petreacă vacanța pe litoralul Mării Negre, dar peste hotare.
Autostrada Mării Negre este pusă deja în discuție și se încearcă obținerea de fonduri europene pentru construirea acesteia. Acest proiect nu va fi benefic doar pentru Bulgaria, ci și pentru România.
”Un proiect de infrastructură care pus cap la cap ar aduce câștig ambelor țări de pe coasta Mării Negre”, a spus Grozdan Karageov, viceprim-ministru și ministrul Dezvoltării Regionale din Bulgaria.
Autoritățile de la Sofia au anunțat că depun toate eforturile pentru a lansa proiectul Autostrada Mării Negre și a începe construirea acesteia până în 2025. Scopul ei este acela de a eficientizeze transportul de mărfuri și călători între orașele importante din Bulgaria și stațiunile din România.
„O astfel de autostradă este binevenită, infrastructura rămâne una din priorităţi pentru mobilitatea oamenilor. România este a doua piaţă în privinţa vânzărilor de vacanţe la noi”, a declarat Ludomir Stamboliyski, director marketing resort Bulgaria
În cazul în care autostrada nu se va realiza, un alt traseu alternativ îl reprezintă cel prin Mecedonia de Nord, care ocolește ambele țări și care le va izola de fluxurile de trafic.
România ar fi trebuit să fie și ea implicată în acest proiect, face este de fapt un plan mult mai mare, de a crea un inel în jurul Mării Negre. Cristian Bărhălescu, fost secretar de stat în Ministerul Turismului, susține că țara noastră n-a „făcut decât centura Constanței”.