Cărțile de identitate electronice. O nouă schimbare

Cărțile de identitate electronice. O nouă schimbare Buletin electronic. Sursa foto: Arhiva EVZ

Din luna august, românii își pot face buletin electronic, iar noul document va fi disponibil și pentru copiii mai mici de 14 ani, cum este în prezent. În aceste situații, părinții trebuie să îndeplinească mai multe condiții.

Noul buletin electronic va include un cip încorporat care va facilita identificarea titularului. De asemenea, documentul va permite semnarea digitală a documentelor de la distanță.

Buletin electronic și pentru copiii de 12 ani

Totodată, dimensiunile noului buletin electronic vor fi similare cu cele ale unui permis de conducere, iar datele personale vor fi afișate pe ambele fețe ale documentului.

De asemenea, odată cu introducerea noilor buletine electronice, se modifică și pragul de vârstă la care se poate solicita cartea de identitate.

Ne puteți urmări și pe Google News

În consecință, părinții ai căror copii au împlinit vârsta de 12 ani pot solicita buletinul electronic pentru aceștia.

Pentru a demara procedura de eliberare a actului de identitate este esențial ca cererea să fie semnată de ambii părinți, care trebuie să fie prezenți la momentul depunerii acesteia.

Cărțile electronice de identitate

Noile buletine electronice vor putea fi emise de la 12 ani. Sursa foto: arhiva EVZ

Documente necesare pentru eliberarea buletinului pentru copii

Dacă unul dintre părinți nu se poate prezenta, acesta trebuie să obțină o declarație autentificată la notar sau consulat de la celălalt părinte. Cererea trebuie însoțită de documentele următoare:

  • certificatul de naştere (original și copie);
  • actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal (original);
  • certificatul de căsătorie al părinţilor ori certificatul de divorţ însoţit de acordul parental/hotărârea judecătorească de divorţ;
  • definitivă/irevocabilă, după caz, în situaţia în care părinţii sunt divorţaţi (original și copie);
  • chitanţă de plată a 7 lei taxă, la CEC sau Poştă.
Buletine electronice 2024. Guvernul, obligat să prelungească folosirea cărților de identitate simple

Buletine electronice. Sursa foto: Arhiva EVZ

Noul buletin electronic va trebui reînnoit la o perioadă mai mare de timp

De asemenea, noua legislație aduce și modificări privind perioada de valabilitate a actelor de identitate.

Astfel, începând cu luna august, când se va introduce noul buletin electronic, perioada de expirare va fi mai mare.

  • valabilitate patru ani pentru persoanele cu vârsta între 14 și 18 ani;
  • valabilitate șapte ani pentru persoanele cu vârsta între 18 și 25 de ani;
  • valabilitate zece ani după împlinirea vârstei de 25 de ani.

De asemenea, solicitanții vor fi scutiți de plata taxei pentru primul buletin electronic emis. Numai că, exceptarea de la plata taxei de „buletin” se va aplica atunci când este vorba de primul act de identitate al unei persoane.