Bucureştenii, în pericol de moarte, la metrou

Bucureştenii, în pericol de moarte, la metrou

Vieţile sutelor de mii de bucureşteni care circulă zilnic cu metroul sunt puse grav în pericol, din cauza unor probleme tehnice ale unor trenuri.

Toate cele 13 trenuri de metrou CAF ar trebui retrase din circulaţie, întrucât au probleme la computerul de bord care le poate face imposibil de controlat şi care au dus la deraierea unui tren în ianuarie, din fericire fără călători, a declarat, ieri, preşedintele Sindicatului USLM, Ion Rădoi. Acestea sunt cele mai noi trenuri achiziţionate de Metrorex, care circulă cu preponderenţă pe Magistrala 2 PiperaBerceni.

Pe 26 ianuarie 2019, un tren a deraiat şi s-a izbit cu 50 de kilometri pe oră de zidul de la depoul Berceni, din fericire fără călători, din cauza unei defecţiuni la computerul de bord, transmite Agerpres. La acel moment, mecanicul, când a văzut că nu mai poate controla trenul, a alergat în al treilea vagon, pentru a-şi salva viaţa, alegându-se însă cu o fractură de bazin.

 Soft adus din China

„De atunci nu avem nicio concluzie, nimeni nu este tras la răspundere şi toţi merg mai departe. Sunt 13 trenuri de acest tip în funcţiune. Trenul distrus a costat şase milioane de euro. Nu avem macara să îl scoatem de aici, dar probabil va fi tăiat şi va ajunge la fier vechi”, a declarat Rădoi „

Se pare că softul este adus din China via Turcia, ceva de genul asta, deci vă daţi seama (...) La proba care a fost după accident, toate trenurile s-au comportat la fel ca acesta, adică nu au mai putut fi controlate”, a spus şi Marin Ticu, mecanic la Metrorex.

Trenurile CAF au şi probleme de ordin mecanic, cum a fost cel din Pipera, când s-a rupt bieleta şi a existat pericolul de deraiere. Totodată, Marian Artimon, secretar general al USLM, a arătat că, în urma verificărilor, specialiştii CAF au constatat că toate trenurile au aceste probleme. Mai exact, trenul, izolat faţă de alimentarea cu energie electrică, se alimenteză singur şi nu mai poate fi controlat.

Potrivit unui comunicat Metrorex, cercetarea efectuată de către Agenţia de Investigare Feroviară Română, conform reglementărilor legale în vigoare, se află în desfăşurare. Metrorex nu a primit până la acest moment concluziile instituţiei abilitate. Pentru a nu interveni în ancheta aflată în curs, conducerea Metrorex nu poate face supoziţii cu privire la cauza producerii evenimentului.

 

Ne puteți urmări și pe Google News