Break-ul: util, dar nu cum ştiam

Break-ul: util, dar nu cum ştiam

Opel Astra ST este, în primul rând, o declaraţie de stil, abia apoi un intrument folositor.

Cu mult înainte de consacrarea SUV-ului, break-ul şi-a asumat rolul de maşină bună la toate. După ce a realizat că nu mai este prima opţiune pentru cei care căutau polivalenţa, "uvrierul" s-a transformat - nu peste noapte - într-un "băiat" fin: încă suficient de zdravăn, cât să mai poată fi pus la treabă (dacă e neapărat nevoie), dar - mai ales - ne aşteptat de cultivat şi cu o slăbiciune evidentă pentru frumos.

Poate cea mai bună dovadă în acest sens este faptul că Volvo – producătorul- etalon de break-uri destoinice – a schimbat macazul, devenind un prim-solist în corul, tot mai numeros, al celor care cântă prohodul acestei clase aşa cum era ea cunoscută odată.

Opel Astra Sports Tourer (ST) - model pe care l-am testat recent în versiunea 1.7 CDTi Cosmo - reliefează cum nu se poate mai bine noua ordine mondială din segment: break-ul nu mai trebuie asociat cu munţii de legume, ci privit ca o alternativă mai practică - uneori şi mai elegantă - a berlinei din care de cele mai multe ori îşi are obârşia.

Din punct de vedere estetic, noul Astra break are foarte puţine în comun cu vechea generaţie, dar prezintă multe similitudini cu mo delul superior - Insig nia Sports Tourer. La nivel tehnic, ST-ul împrumută arhitectura şi trenul de rulare propuse de hatchback-ul în cinci uşi.

Astra ST oferă un portbagaj decent, dar nu impresionant, cu o capacitate minimă de 500 de litri (cu 130 de litri mai mult decât hatchul). Break-ul Opel se revanşează însă cu o infuzie zdravănă de confort şi cu un arsenal tehnologic care, în urmă cu doar câţiva ani, ar fi făcut cinste şi unei limuzine.

INFORMAŢII ESENŢIALE

Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTi Cosmo

  • Lungime/lăţime/înălţime: 4,69/1,81/1,53 metri
  • Portbagaj: 500 l
  • Motor: turbodiesel, 1.686 cmc, 125 CP, 280 Nm, 119 g/km
  • Transmisie: 2x4 (faţă), 6+1 M
  • Performanţe: 11,7 s (0-100 km/h), 192 km/h (vit. max.)
  • Consum în test: 6,3 l/100 km (minim) / 13,4 l/100 km (maxim)
  • Preţ cu TVA: 21.910 euro
  • Modele concurente: Volkswagen Golf Variant Highline 1.6 TDI (105 CP, 21.923 euro), Renault Megane ST Privillege 1.9 dCi (130 CP, 20.700 euro)

Ne puteți urmări și pe Google News