Bombă cu explozie întârziată: oxigenul din secțiile ATI. Semnal de alarmă din partea medicilor. Specialiștii atrag atenția că modul în care se utilizează oxigenul în terapia pacienților COVID-19 trebuie îmbunătățit. Un alt aspect îngrijorător este riscul de incendii sau explozii. Acesta rămâne unul foarte mare în lipsa unor echipamente medicale de monitorizare a nivelului de oxigen.

Infecția cu COVID-19 a avut ca rezultat printre altele, creșterea substanțială a nivelului de oxigen utilizat în spitale. Medicii atrag insistent atenția cu privire la pericolele care pot apărea din cauza utilizării excesive a oxigenului.

Bombă cu explozie întârziată. În spitale fără sisteme de alarmare, oxigenul în exces poate produce grave accidente

„Administrarea în exces a oxigenului nu aduce beneficii pacienților. Iar în spitale fără sisteme de alarmare poate produce grave accidente, inclusiv incendii și explozii”, a explicat dr. Șerban Bubenek, președintele Societății Române de Anestezie și Terapie Intensivă, la Medika TV.

De asemenea, medicii anesteziști ar trebui să aibă mai multe noțiuni medicale în privința administrării oxigenului pentru bolnavii de COVID-19.„Probabil că le scapă niște noțiuni de fiziopatologie respiratorie, pe care nu sunt obligați să le știe în specialitățile lor diverse. Ei au fost puși în mod obligatoriu să îngrijească astfel de pacienți care sunt la limită între terapia acută și terapia intensivă. Nu le stăpânesc foarte bine”, a mai spus dr. Șerban Bubenek, pentru Medika TV.

Medicul Beatrice Mahler a atras, la rândul său, atentia că este vital pentru pacienții din ATI să existe personal în secția COVID, care să fie pregătit să facă ventilație non-invazivă la pacient. „Am avut situația în care am fost nevoiți, la o pacientă tânără, cu necesar crescut de oxigen, să o conectăm la două surse de oxigen, pentru a asigura un flux de oxigen crescut, a explicat managerul Institutului Marius Nasta.

Coronavirusul e o boală complicată, care a provocat medicii printr-un cumul neobișnuit de reacții din partea organismului: un sindrom inflamator intens, care asociază și o tulburare de coagulare.

Citește și La ATI oricând se poate declanșa o trahedie. Pacienților Covid li se dă prea mult oxigen