În anii 2018 și 2019 două mari catastrofe aviatice aveau loc. În ambele a fost implicat același model de avion, Boeing 737 Max. Acum, la mai bine de trei ani de la primul accident, compania a acceptat să plătească 200 de milioane de dolari pentru că a indus publicul în eroare.
Boeing și Dennis Muilenburg, fostul director general al companiei, au acceptat să plătească suma de 200 de milioane de dolari pentru a soluționa acuzațiile Comisiei pentru valori mobiliare și burse de valori (SEC). Ei au fost acuzați că au indus în eroare publicul cu privire la siguranța modelului 737 Max.
În urma primului accident aviatic din octombrie 2018, SEC susține că atât Boeing, cât și Muilenburg știau că o parte a sistemului de control al zborului avionului reprezenta o problemă de siguranță continuă, dar au spus publicului că 737 Max era sigur pentru zbor.
Boeing a indus în eroare și a mințit despre siguranța avionului său
La fel au procedat și câteva luni mai tâziu, în cazul celei de-a doua catastrofe aviatice, din 10 martie 2019. Ei au indus publicul în eroare și au mințit cu privire la sistemul de control al zborului, care era defect.
În primul zbor și-au pierdut viața 189 de persoane, iar în cel de-al doilea 157 de persoane.
„În vremuri de criză și tragedie, este deosebit de important ca societățile publice și directorii să furnizeze informații complete, corecte și veridice piețelor”, a declarat președintele SEC, Gary Gensler, într-o declarație.
„Compania Boeing și fostul său director general, Dennis Muilenburg, nu au respectat această obligație de bază. Aceștia au indus în eroare investitorii prin oferirea de asigurări cu privire la siguranța modelului 737 MAX, deși cunoșteau existența unor probleme grave de siguranță”, a mai spus el.
Compania aeriană a făcut eforturi pentru a-și rezolva problemele
La rândul său, compania aeriană Boeing a declarat că a fost de acord să plătească o despăgubire de 200 de milioane de dolari, fiind „efortul mai amplu al companiei de a rezolva în mod responsabil problemele juridice restante legate de accidentele 737 MAX într-un mod care să servească interesele acționarilor, angajaților și altor părți interesate”.
La rândul său, Dennis Muilenburg a acceptat să plătească despăgubiri în valoare de un milion de dolari. Acesta și-a pierdut postul de conducere din companie în decembrie 2019, dar a plecat cu acțiuni și active în valoare de 80 de milioane de dolari.
„Boeing și Muilenburg au pus profitul mai presus de oameni, inducând în eroare investitorii cu privire la siguranța modelului 737 Max, totul într-un efort de a reabilita imaginea Boeing după două accidente tragice care au dus la pierderea a 346 de vieți și la o durere incalculabilă pentru atât de multe familii”, a declarat Gurbir Grewal, directorul Diviziei de aplicare a legii a SEC, într-o declarație.
Cu toate că suma dată de Boeing este una substanțială, ea reprezintă doar 1% din totalul pierderilor companiei de după cele două accidente aviatice, potrivit CNN.