După ce tot mai mulţi călători s-au plâns în ultima perioadă de serviciile oferite de Blue Air, ANPC a hotărât să amendeze compania aeriană românească.
În urma a numeroase sesizări, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a demarat, în urmă cu mai mult de două luni de zile, o anchetă în privinţa companiei fondate în 13 decembrie 2004. Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, a oferit astăzi mai multe detalii despre această investigaţie şi a specificat că a fost încheiată deja cercetarea pe fond.
Pe un ton glumeţ, şeful ANPC le-a transmis celor de la Blue Air că urmează să fie penalizaţi într-un mod drastic. „A venit momentul să primească, de această dată, compania aeriană un bilet din partea Autorităţii noastre, oferindu-le acestora posibilitatea de a contribui la bugetul de stat într-o măsură egală cu cea prin care ei au înţeles să oblige consumatorii să participe la finanţele companiei, fără ca aceştia să-şi dea acordul. În schimbul acestei contribuţii, ce va fi substanţială, noi le vom oferi un cazier comercial. Iar, exact după modelul activităţii companiei aeriene, nici noi nu o să le dăm banii înapoi şi ei vor avea posibilitatea păstrării cazierului" a sunat comunicatul oficial emis de Horia Constantinescu.
Amendă consistentă pentru Blue Air
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor a ţinut, în acelaşi timp, să precizeze că amenda pe care va fi obligată să o plătească compania aerienă Blue Air va fi una consistentă şi aceasta va putea ajunge, conform reglementărilor de la nivelul Uniunii Europene, până la două milioane de euro.
“În acest moment, demersul nu este pe deplin terminat, ANPC aşteptând publicarea în Monitorul Oficial a comisiei pentru stabilirea cuantumului amenzii ce va fi aplicată operatorului economic, aşa cum prevăd reglementările recentei Ordonanţe de Urgenţă nr. 58/2022. Aceasta modifică şi completează unele acte normative din domeniul protecţiei consumatorilor, armonizând, totodată, în legislaţia naţională, prevederile Directivei Omnibus, care specifică un nivel al amenzilor contravenţionale ce pot ajunge până la 2 milioane de euro, în funcţie de gravitatea abaterii. Dat fiind că ne aflăm în plin sezon al vacanţelor şi că orice neregulă în funcţionarea unei companii de importanţa unui operator aviatic, poate afecta un număr important de consumatori, vom reveni cu amănunte referitoare la acest caz, în raport cu evoluţia sa" sunt alte detalii tehnice prezentate de ANPC în comunicatul său.