Black Friday 2018. Reduceri, oferte și produse la prețuri incredibile. Află tot ce trebuie să știi. Breaking news
- Gabriel Valentin
- 16 noiembrie 2018, 08:57
Black Friday este pentru comercianţi una dintre cele mai profitabile zile din an, deoarece acum se fac cele mai mari vânzări. În Statele Unite, Black Friday este celebrat la sfârşitul lunii noiembrie, când multe companii oferă zile libere angajaţilor.
Termenul „Black Friday” a apărut în anii '60, desemnând ziua de debut a cumpărăturilor pentru celebrarea sărbătorilor de iarnă. Adjectivul „black” (negru) se referă la magazine, care treceau în această perioadă de la „roşu” la „negru”, în organizarea contabilă, efectuată manual.
Contabilii magazinelor marcau cu cerneală roşie pierderile pe care le aveau magazinele, iar cu negru profiturile înregistrate. Primul Black Friday a a vut loc în anul 1924, când a fost organizată parada pentru Ziua Recunoştinţei, de către lanţul de magazine Macy’s, în vinerea de după Thanksgiving.
În Statel Unite şi nu numai, multe dintre magazine îşi deschid porţile încă de la primele ore ale dimineţii, anunţând evenimentul cu câteva săptămâni înainte de Black Friday. Cele mai populare produse vândute în această zi sunt electrocasnicele şi jucăriile, încadrate în cele mai profitabile oferte.
În România, Black Friday a apărut pentru prima oară în 2011 și a luat o amploare imensă în 2013, 2014 și 2015.
Dacă în Statele Unite Black Friday este în ultima decadă din noiembrie, în România, evenimentul a fost mutat cu o săptămână mai devreme. An de an, campaniile de Black Friday organizate de comercianţii români au devenit tot mai lungi, unele companii alegând să le înceapă la 1 noiembrie, sau chiar în a doua jumătate a lui octombrie
În ultimii ani Black Friday s-a mutat în online. Clienţii comandă produsele pe internet şi astfel evită să mai aştepte în faţa magazinelor.
Potrivit Google, în 2017 peste două treimi dintre căutările pe care românii le-au făcut despre Black Friday, pe motorul de căutare, au fost de pe dispozitive mobile. Românii încep căutările cu aproximativ o săptămână înainte de evniment, folosind termeni generali precum „telefon” sau „mașină de spălat”, iar cu două zile înainte încep să caute și marca dorită.
Anul trecut, cea mai mare companie de comerţ online din România a stabilit un nou record ci vânzări totale de 360 milioane lei. S-au vândut mașini de zeci de mii de euro, televizoare de mii de euro și genți de mii de lei.