Evenimentul Zilei > International > Război contra Big Brother: Scandal monstru și în Germania. Partidele de guvern au cumpărat datele personale ale alegătorilor
Război contra Big Brother: Scandal monstru și în Germania. Partidele de guvern au cumpărat datele personale ale alegătorilor

Război contra Big Brother: Scandal monstru și în Germania. Partidele de guvern au cumpărat datele personale ale alegătorilor

Uniunea Creștin Democrată a Angelei Merkel și Partidul Social Democrat au cheltuit zeci de mii de euro pe informații private înaintea alegerilor federale care le-au adus la guvernare.

Cele două formațiuni politice care alcătuiesc guvernul învestit de Parlamentul Germaniei pe 14 martie anul acesta, creștin-democrații și social-democrații, au cumpărat date personale de la gigantul Deutche Post.

Dintr-o serie de documente consultate și citate de Bild am Sonntag (ediția de duminică a cotidianului Bild), cele două partide au folosit datele livrate de Poșta Germană pentru a lansa publicitate politică „țintită” în funcție de trăsăturile specifice ale electoratului.

Atât creștin-democrații (CDU) cât și social-democrații (SPD) au procurat informațiile de la o subsidiară a companiei, Deutsche Post Direkt, începând cu anul 2005, și au cheltuit zeci de mii de euro pentru aceste date înainte de anul electoral, scrie publicația germană.

 

O sută de „puncte de date”

 

Informațiile furnizate de Deutsche Post au inclus peste 100 de așanumite „puncte de date” (categorii de informații), inclusiv sexul și educația capilor de familie, preferințele lor de consum și alte informații socio-demografice care au permis partidelor politice să pătrundă în cele mai intime preferințe ale alegătorilor potențiali.

Potrivit site-ului său, compania poștală afirmă că a adunat ea însăși date personale supunând unei analize „like”-urile autorității de transport a Germaniei.

CDU și SPD au recunoscut că au procurat date despre alegători, însă afirmă că s-au supus întru totul regulilor stricte de protecție a datelor personale care funcționează în Germania.

La rândul său, Deutsche Post a afirmat că nu a încălcat nici o lege a informațiilor private și că adresele alegătorilor individuali nu au fost încredințate partidelor politice.

 

Revolta cetățeanului împotriva „Fratelui cel Mare”

 

Dezvăluirile senzaționale ale Bild am Sonntag vin într-o perioadă în care cetățenii din Europa, Statele Unite și din alte părți ale lumii pun sub semnul întrebării modul în care sunt folosite datele lor personale, după ce Facebook a recunoscut și a prezentat scuze pentru faptul că datele personale a peste 50 de milioane de utilizatori au fost colectate fără acordul acestora și folosite apoi în scopuri politice.

 

Pierderi colosale pentru giganții Internetului

 

Pe fondul scandalului Facebook – Cambridge Analytica, compania lui Mark Zuckerberg a pierdut nu mai puțin de 80 de miliarde de dolari și continuă să se prăbușească pe bursă.

De asemenea, după ce președintele Donald Trump a atacat Amazon, cea mai mare companie de vânzări „en detail” online din lume, aceasta a pierdut pe bursă până acum 3,3% din valoarea sa de piață, adică 24 de miliarde de dolari din valoarea de piață. Trump a acuzat Amazon că tarifele pe care le achită către Poșta Americană sunt prea mici („US Post Office pierde 1,50 dolari la fiecare pachet pe care îl expediază pentru Amazon”, a scris șeful de la Casa Albă pe Twitter. „Asta înseamnă miliarde de dolari în total.”). De asemenea, Trump susține că taxele achitate către stat de Amazon sunt prea mici, compania bucurându-se de un tratament preferențial, care îi distruge pe concurenții mai mici.

Pierderi majore au înregistrat și Google și Netflix, celelalte două companii din așa-numitul grup FANG, pe fondul temerilor investitorilor că guvernele ar putea impune reglementări mai severe privind protecția datelor personale. FANG a înregistrat în total, în ultimele zece zile, pierderi nete de 270 de miliarde de dolari.

 

O cincime dintre acțiunile Deutsche Post sunt deținute de stat

 

Poșta Germană – Deutsche Post AG – este succesoarea Deutsche Bundespost, privatizată în 1995 și devenită total independentă în anul 2000.

 Compania are 510.000 de angajați și expediază 61 de milioane de scrisori zilnic, fiind cea mai mare corporație poștală din Europa. Divizia Express a Deutsche Post oferă servicii în 220 de țări. DHL Express este o subsidiară a sa, ca și UK Mail, poșta britanică. Patrimoniul Deutsche Post, potrivit cifrelor disponibile din 2016, valoarează 3,5 miliarde de euro. 20,5% dintre acțiunile sale sunt deținute de KfW, o bancă de stat (nota bene!), 65,6% sunt în proprietatea unor instituții financiare, iar 10,8% sunt în posesia unor investitori privați.