Bilet unic pentru linia de tren Gara de Nord – Otopeni, metrou și transportul public de suprafață

Bilet unic pentru linia de tren Gara de Nord – Otopeni, metrou și transportul public de suprafață Panică la o stație de metrou din Barcelona. Sursă foto: Pixabay

Nicușor Dan a anunțat că, începând cu 15 februarie, va fi introdus un bilet unic pentru toate mijloacele de transport în comun. El va costa 20 de lei pentru o zi sau 40 de lei pentru trei zile. Vor fi disponibile de abonamente.

Bilete şi abonamente care integrează linia de tren Gara de Nord - Otopeni cu metroul şi cu transportul public de suprafaţă vor fi disponibile din data de 15 februarie, anunţă primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan.

„În urma discuţiilor dintre Primăria Capitalei, prin ADI Transport Public Bucureşti Ilfov, Ministerul Transporturilor şi Metrorex, din 15 februarie vom avea bilete şi abonamente care integrează linia de tren Gara de Nord - Otopeni cu metroul şi cu transportul public de suprafaţă. Este un pas mic în conceptul trenului metropolitan, ca parte a transportului public din zona Bucureşti - Ilfov. Urmează integrarea tarifară a liniei de tren Bucureşti - Ploieşti până la limita judeţului Ilfov",  a scris Nicușor Dan pe Facebook.

Vestea este una foarte bună pentru cei care circulă mult cu mijloacele de transport în comun. Astfel, bucureştenii sau ilfovenii care fac naveta zilnică spre sau dinspre Mogoşoaia şi Otopeni (inclusiv angajaţii Aeroportului Otopeni) vor avea la dispoziţie abonamente de o lună, şase luni sau un an, cu care vor putea folosi trenul Gara de Nord - Otopeni, metroul şi transportul public de suprafaţă.

Ne puteți urmări și pe Google News

Bilet unic de o zi sau trei zile

De asemenea, turiştii care ajung în Aeroportul Otopeni vor avea la dispoziţie un bilet unic de 20 de lei pe zi sau un bilet de 40 de lei pentru trei zile, care le oferă acces complet la transportul public de suprafaţă, metrou şi tren de la Gara de Nord la Otopeni.

„Integrarea tarifară a transportului public e un lucru firesc, care există deja în majoritatea zonelor metropolitane ale capitalelor europene. Reamintesc că anul trecut am introdus în Bucureşti biletul unic STB - Metrorex şi abonamentele comune STB - Metrorex, pentru oricine doreşte să folosească ambele modalităţi de transport public din Capitală", a a mai scris Nicuşor Dan.

Una caldă alta rece

Dacă biletul unic este o veste bună pentru Bucureșteni, Nicușor Dan a venit acum câteva zile și cu o veste proastă. Edilul a declarat că va propune Consiliului General al Capitalei majorarea prețului pe care bucureștenii racordați la sistemul centralizat de termoficare îl vor plăti pentru încălzire și apă caldă.

Deși Guvernul caută măsuri pentru a reduce facturile aproape duble la energie și gaze naturale, primarul general al Capitalei speră ca bucureștenii să înțeleagă că majorarea de preț pentru apă caldă și încălzire este absolut necesară. Acești bani vor merge către reabilitarea rețelelor.

Efort bugetar mai mare

Nicușor Dan susține că această majorare de preț ar aduce și o creștere a subvenției din partea Primăriei Capitalei, ceea ce înseamnă un efort bugetar mare.

”Avem o situaţie excepţională, care e la nivel european, creşterea preţului la energie, ceea ce înseamnă că subvenţia şi preţul pe care oamenii îl plăteau s-au dublat, practic. Situaţia particulară a Bucureştiului este că avem o primărie generală şi nişte primării de sector şi sarcina subvenţiei pentru căldură care este exclusiv pe umerii Primăriei Generale. Noi avem un buget de 4 miliarde, din acest buget, tradiţional 1 miliard se duceau pe transportul public, ca subvenţie, 1 miliard către termie, 2 miliarde către celelalte cheltuieli, spitale, străzi, iluminat public, semafoare, parcuri. Acum, dacă subvenţia la termie nu mai e un miliard, ci două miliarde, asta înseamnă că bugetul real care era pentru toate celelalte se reduce la jumătate, de la 2 miliarde, la un miliard. Sperăm în continuare un ajutor de la Guvern, cerem mai mult decât au cerut celelalte primării din ţară”, a declarat Nicuşor Dan.